-
Blz. 1
Jaarstukken 2023
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Inleiding
-
Blz. 4
Inleiding
-
Blz. 5
Analyse resultaat
-
Blz. 6
Resultaat
-
Blz. 7
Saldo rekening
-
Blz. 8
Analyse
-
Blz. 9
Toelichting
-
Blz. 10
Leeswijzer
-
Blz. 11
Financiële kaders
-
Blz. 12
Indeling Jaarstukken
-
Blz. 13
Jaarverslag
-
Blz. 14
Beleidsindicatoren
-
Blz. 15
Jaarrekening
-
Blz. 16
Lezen van tabellen
-
Blz. 17
Overzicht van baten en lasten per programma
-
Blz. 18
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 19
Onze aantrekkelijke leefomgeving
-
Blz. 20
Een aantrekkelijke, klimaatbestendige en biodiverse leefomgeving
-
Blz. 21
Wat speelt er?
-
Blz. 22
Speerpunt
-
Blz. 23
Opstellen omgevingvisie. (010.010)
-
Blz. 24
Opstellen omgevingsvisie (010.010.010)
-
Blz. 25
Opstellen transitieplan omgevingsplan.
-
Blz. 26
Wijk- en kerngericht werken. (010.020)
-
Blz. 27
We gaan voortdurend met onze inwoners en organisaties in gesprek over wat er speelt in de wijken en kernen, zodat onze activiteiten daarop aansluiten. (010.020.010)
-
Blz. 28
We ondersteunen initiatieven uit wijken, buurten en kernen. (010.020.020)
-
Blz. 29
Een klimaatbestendige leefomgeving. (010.030)
-
Blz. 30
We beheren en onderhouden het openbaar groen en de gemeentelijke begraafplaatsen. (010.030.010)
-
Blz. 31
We houden integraal rekening met de gevolgen van klimaatverandering zoals (extreme) wateroverlast, droogte en hitte.
-
Blz. 32
We voeren het watertakenplan uit. (010.030.030)
-
Blz. 33
Mobiliteit. (010.040)
-
Blz. 34
We houden Berkelland bereikbaar.
-
Blz. 35
We onderhouden onze infrastructuur (wegen en paden). (010.040.010)
-
Blz. 36
Van Afval Naar Grondstof. (010.050)
-
Blz. 37
We gaan gericht zwerfafval tegen op basis van de halfjaarlijkse monitor zwerfafval. (010.050.020)
-
Blz. 38
We werken een nieuw grondstoffenplan (Van Afval naar Grondstof 2023-2027) uit in maatregelen waarbij we inzetten op zoveel mogelijk grondstofhergebruik en zo min mogelijk restafval. (010.050.010)
-
Blz. 39
Wat mag het kosten?
-
Blz. 40
Kaders die de raad heeft vastgesteld
-
Blz. 41
Passend wonen
-
Blz. 42
Wat speelt er?
-
Blz. 43
Speerpunten
-
Blz. 44
Passend wonen in Berkelland. (020.010)
-
Blz. 45
We gebruiken onze gemeentelijke grondpositie om adaptief te kunnen programmeren. (020.010.060)
-
Blz. 46
We vernieuwen en optimaliseren themabreed ons beleid en strategie. (020.010.040)
-
Blz. 47
We voegen nieuwe woningen toe. (020.020.040)
-
Blz. 48
We zetten voor alle doelgroepen in op goed wonen in een duurzame en toekomstbestendige bestaande woningvoorraad. (020.010.010)
-
Blz. 49
We blijven ons inzetten voor een goede dienstverlening rondom wonen. (020.020)
-
Blz. 50
We blijven ons inzetten voor een goede dienstverlening rondom wonen. (020.020.030)
-
Blz. 51
We werken door aan de integrale wijkontwikkeling in Neede Noordoost. (020.020)
-
Blz. 52
Duurzame toekomstgerichte openbare ruimte.
-
Blz. 53
Sociale wijkontwikkeling.
-
Blz. 54
We stimuleren een duurzame woningvoorraad. (020.030.010)
-
Blz. 55
Wat mag het kosten
-
Blz. 56
Kaders die de raad heeft vastgesteld
-
Blz. 57
Vitaal platteland
-
Blz. 58
Een vitaal en innovatief buitengebied
-
Blz. 59
Wat speelt er?
-
Blz. 60
Speerpunt
-
Blz. 61
Een meer duurzame vorm van landbouw in Berkelland. (030.010)
-
Blz. 62
We doorlopen een kavelruilproces om een betere landbouwstructuur te organiseren en onderzoeken de mogelijkheden voor een nieuw vrijwillig kavelruil project. (030.080)
-
Blz. 63
We onderzoeken mogelijkheden voor stimulering van meer verbinding tussen agrariërs en inwoners. (030.010.020)
-
Blz. 64
We zetten het project korte ketens door. (030.010.010)
-
Blz. 65
We zoeken de samenwerking met partijen als de VKA, LTO en de Marke gericht op ondersteuning van agrariërs richting een meer duurzame vorm van landbouw, zoals kringlooplandbouw.
-
Blz. 66
Toekomstbestendige (agrarische) erven. (030.010)
-
Blz. 67
We voeren het plan van aanpak voor de aanpak van vrijkomende agrarische bebouwing uit. (030.040.010)
-
Blz. 68
We voeren het plan van aanpak voor de stimulering van de sanering van asbestdaken uit. (030.040.020)
-
Blz. 69
Behoud en versterking van ons coulisselandschap en verhoging van de biodiversiteit. (030.020)
-
Blz. 70
Stimuleren van aanleg van nieuwe natuur en landschap en het behoud van landschapselementen. (030.020.010)
-
Blz. 71
We maken een uitvoeringsagenda voor het biodiversiteitsplan en voeren deze uit. (030.030.010)
-
Blz. 72
We ondersteunen initiatieven en projecten in het kader van Leader. (030.020.020)
-
Blz. 73
Het toeristisch-recreatief aanbod in Berkelland is versterkt. (030.030)
-
Blz. 74
De uitvoeringsagenda ‘Beleef het in Berkelland 2021-2024 uitvoeren. (030.030.010)
-
Blz. 75
Wat mag het kosten
-
Blz. 76
Projecten
-
Blz. 77
Kaders die de raad heeft vastgesteld
-
Blz. 78
Nieuwe energie
-
Blz. 79
Alle hens aan dek!
-
Blz. 80
Wat speelt er?
-
Blz. 81
Speerpunt
-
Blz. 82
Groei in duurzame energieopwekking (040.010)
-
Blz. 83
We stellen het herijkte RODE (Ruimtelijke Ordening en Duurzame Energie) beleidskader vast en begeleiden initiatiefnemers voor energie opwek. (040.070.010)
-
Blz. 84
We werken met andere overheden aan de regionale energiestrategie. (040.050.020)
-
Blz. 85
Meer verduurzaamde woningen en bedrijven in 2030. (040.020)
-
Blz. 86
We gaan aan de slag met de transitievisie Warmte / We onderzoeken de haalbaarheid voor grootschalige collectieve warmtenetten.
-
Blz. 87
We maken een plan hoe wij gezamenlijke initiatieven van inwoners en/of organisaties kunnen ondersteunen.
-
Blz. 88
We stellen een plan van aanpak energiearmoede op en voeren deze uit.
-
Blz. 89
We stimuleren het nemen van concrete energiemaatregelen met 'Berkelland Bespaart' en de gunstige (SVN)-leningen. (040.020.110)
-
Blz. 90
We zetten in op voorlichtingscampagnes en coaches om inwoners, organisaties en bedrijven te helpen de juiste keuzes te maken in de verduurzaming. (040.020.100)
-
Blz. 91
We zorgen ervoor dat de Omgevingsdienst bedrijven controleert.
-
Blz. 92
Ruimte voor innovatie in de energie-infrastructuur. (040.020)
-
Blz. 93
We stimuleren innovatie in de energie-infrastructuur en bieden de ruimte aan een aantal pilots hiervoor.
-
Blz. 94
Gemeente als goede voorbeeld in de energietransitie. (040.020)
-
Blz. 95
We investeren versneld in verduurzaming van ons eigen vastgoed.
-
Blz. 96
We stappen over naar een energieleverancier die levert vanuit lokale en duurzame energiebronnen. (040.030.010)
-
Blz. 97
Wij voeren de reductiemaatregelen uit vanuit de CO2 prestatieladder en monitoren deze. (040.030.030)
-
Blz. 98
Wat mag het kosten?
-
Blz. 99
Beleidskaders die de raad heeft vastgesteld
-
Blz. 100
Een toekomstbestendig sociaal domein
-
Blz. 101
Wat speelt er?
-
Blz. 102
Speerpunt
-
Blz. 103
Gelijke kansen en toegankelijkheid. (050.010)
-
Blz. 104
Er is een integraal programma dat richting geeft aan de koers voor inburgering. (050.010.020)
-
Blz. 105
We dragen zorg voor vluchtelingen uit de regio.
-
Blz. 106
We ondersteunen nieuwkomers binnen een brede sociale basis. (050.010.010)
-
Blz. 107
Wij richten ons op toegankelijkheid, kansengelijkheid en inclusie. (050.010.030)
-
Blz. 108
Een sterke sociale basis gericht op preventie en gezondheid. (050.020)
-
Blz. 109
We ondersteunen mantelzorgers en vrijwilligers. (050.020.010)
-
Blz. 110
We zetten in op het welzijn en de gezondheid van onze inwoners. (050.020.030)
-
Blz. 111
We zetten in op het welzijn en de gezondheid van onze jeugd. (050.020.020)
-
Blz. 112
Uitvoering van de WMO. (050.030)
-
Blz. 113
We ontwikkelen met ZOOV een nieuw concept voor vraagafhankelijk vervoer. (050.030.020)
-
Blz. 114
We verbinden waar nodig zorg, wonen en veiligheid voor passende ondersteuning van inwoners. (050.030.030)
-
Blz. 115
Wij bieden onze inwoners maatschappelijke ondersteuning indien zij niet op eigen kracht en/of met hulp van hun omgeving voldoende zelfredzaam zijn of kunnen participeren in de samenleving. (050.030.010)
-
Blz. 116
Uitvoering van de Jeugdwet. (050.040)
-
Blz. 117
Leerlingenvervoer en vraagafhankelijk jeugdvervoer zijn beschikbaar binnen onze gemeente. (050.040.030)
-
Blz. 118
Wij bieden onze jonge inwoners en hun ouders/verzorgers jeugdhulp. (050.040.010)
-
Blz. 119
Wij verbeteren de samenwerking tussen ouders, school, politie en hulpverleners voor het veilig en ‘zo thuis mogelijk’ opgroeien van onze jeugd. (050.040.020)
-
Blz. 120
Een robuuste uitvoering en toegang. (050.500)
-
Blz. 121
Voormekaar staat voor een robuuste toegang waarin de dienstverlening aansluit bij nieuwe ontwikkelingen.
-
Blz. 122
We hebben oog voor de tevredenheid van onze inwoners.
-
Blz. 123
Wij versterken onze regionale samenwerking en zoeken verbanden wanneer dit onze effectiviteit verbetert.
-
Blz. 124
Wat mag het kosten?
-
Blz. 125
Kaders die de raad heeft vastgesteld
-
Blz. 126
Sport en cultuur bewegen je!
-
Blz. 127
Wat speelt er?
-
Blz. 128
Speerpunt
-
Blz. 129
Sport en Cultuur dragen bij aan een sterke sociale basis. (060.010)
-
Blz. 130
Buitenkunst, Vormgeving en Architectuur in de openbare ruimte.
-
Blz. 131
Cultureel erfgoed. (060.010.040)
-
Blz. 132
Educatie en participatie. (060.010.030)
-
Blz. 133
Evenementen.
-
Blz. 134
Heel Berkelland beweegt. (060.010.020)
-
Blz. 135
Podia, muziekcultuur en amateurkunst.
-
Blz. 136
Project: Transformatiefonds cultuur en erfgoed.
-
Blz. 137
Strategie, Beleid en Innovatie. (060.010.010)
-
Blz. 138
Taal en media. (060.010.050)
-
Blz. 139
We zetten combinatiefunctionarissen in (brede impuls) die verbindingen leggen tussen sport, cultuur en welzijn. (060.010.100)
-
Blz. 140
Toekomstbestendige accommodaties. (060.020)
-
Blz. 141
Culturele accommodaties. (060.020.010)
-
Blz. 142
Project: Aan de slag met sportaccommodaties inclusief zwembaden.
-
Blz. 143
Sportaccommodaties. (060.020.020)
-
Blz. 144
Verduurzaming accommodaties.
-
Blz. 145
Zwembaden. (060.020.030)
-
Blz. 146
Wat mag het kosten?
-
Blz. 147
Beleidskaders die de raad heeft vastgesteld
-
Blz. 148
Werken en leren
-
Blz. 149
Een warm welkom voor werk
-
Blz. 150
Wat speelt er?
-
Blz. 151
Speerpunt
-
Blz. 152
Goede onderwijshuisvesting en onderwijs dat aansluit op de lokale en regionale arbeidsmarkt. (070.010)
-
Blz. 153
Bewaken dat er goed onderwijs is dat aansluit op lokale en regionale arbeidsmarkt.
-
Blz. 154
We investeren in passende toekomstbestendige huisvesting van scholen en houden rekening met onder andere demografische ontwikkelingen. (070.010.020)
-
Blz. 155
Actieve deelname aan de arbeidsmarkt voor iedereen die dat kan. (070.020)
-
Blz. 156
Wij ondersteunen inwoners in re-integratie en toeleiding naar (betaald) werk. (070.020.010)
-
Blz. 157
Wij stimuleren inwoners om maximaal te participeren in de samenleving. (070.020.020)
-
Blz. 158
Goed vestigingsklimaat voor ondernemers. (070.030)
-
Blz. 159
We creëren voldoende fysieke ontwikkelingsmogelijkheden voor nieuwe of bestaande ondernemers.
-
Blz. 160
We voeren de economische agenda uit.
-
Blz. 161
Vitale winkelcentra. (070.040)
-
Blz. 162
Faciliteren van het ondernemersfonds. (070.040.010)
-
Blz. 163
Samen met inwoners, ondernemers en organisaties via zogenaamde taskforces voor elke kern (en centrum), gaan we aan de slag met de revitalisering van de centra. (070.040.020)
-
Blz. 164
Promotie van Berkelland (en de Achterhoek). (070.050)
-
Blz. 165
Plan maken en uitvoeren waarbij duidelijk is wat de strategie is, hoe promotie effectief kan worden ingezet en welke doelgroepen we daarmee bereiken. (070.050.010)
-
Blz. 166
Gerichte armoedebestrijding. (070.060)
-
Blz. 167
Wij bieden aanvullende inkomensondersteunende regelingen voor inwoners. (070.060.010)
-
Blz. 168
Wij investeren in de lokale aanpak schuldhulpverlening. (070.060.030)
-
Blz. 169
Wij werken samen binnen een dekkend netwerk met externe ketenpartners.
-
Blz. 170
Wat mag het kosten?
-
Blz. 171
Kaders die de raad heeft vastgesteld
-
Blz. 172
Veiligheid
-
Blz. 173
Veilig zijn in Berkelland? Daar zorgen we samen voor!
-
Blz. 174
Wat speelt er?
-
Blz. 175
Speerpunt
-
Blz. 176
Veiligheid, integraal en risicobewust. (080.020)
-
Blz. 177
Dienstverlening Buitengewoon Opsporingsambtenaren (Boa’s).
-
Blz. 178
Doorontwikkeling Zorg en veiligheid.
-
Blz. 179
We creëren en behouden een vertrouwensband.
-
Blz. 180
We richten ons op onveiligheidsgevoelens.
-
Blz. 181
We stellen een risicoprofiel op en vertalen dit naar een integraal Veiligheidsplan. (080.020.010)
-
Blz. 182
We zijn betrokken bij buurtbewoners en partners.
-
Blz. 183
Crisisbeheersing. (080.020)
-
Blz. 184
Reductie kwetsbaarheid gemeentelijke crisisorganisatie.
-
Blz. 185
We dragen bij aan de Veiligheidsregio Noord Oost Gelderland. (080.020.020)
-
Blz. 186
Vergunningverlening en Handhaving. (080.010)
-
Blz. 187
Actualisering handhavingsbeleid. (080.010.010)
-
Blz. 188
Verdere professionalisering en digitalisering vergunningverlening. (080.010.020)
-
Blz. 189
Wat mag het kosten?
-
Blz. 190
Kaders die de raad heeft vastgesteld
-
Blz. 191
Beleidsindicatoren
-
Blz. 192
Algemeen bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 193
Wat speelt er?
-
Blz. 194
Speerpunt
-
Blz. 195
Algemeen bestuur. (090.010)
-
Blz. 196
Algemeen bestuur. (090.010.010 en 090.010.020)
-
Blz. 197
Klantgerichte dienstverlening. (090.020)
-
Blz. 198
Opstellen visie op dienstverlening
-
Blz. 199
Moderne bedrijfsvoering. (090.030)
-
Blz. 200
Bedrijfsvoering
-
Blz. 201
Wat mag het kosten?
-
Blz. 202
Overzicht van algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 203
Wat speelt er?
-
Blz. 204
Doelstellingen
-
Blz. 205
Treasury. (100.010)
-
Blz. 206
We zorgen voor voldoende liquiditeit.
-
Blz. 207
We beheren onze financiële middelen.
-
Blz. 208
Dekkingsmiddelen. (100.020)
-
Blz. 209
We innen belastingen.
-
Blz. 210
We ontvangen algemene uitkering.
-
Blz. 211
We betalen vennnootschapsbelasting.
-
Blz. 212
Kaders die de raad heeft vastgesteld
-
Blz. 213
Wat mag het kosten?
-
Blz. 214
Jaarrekening
-
Blz. 215
Balans per 31-12
-
Blz. 216
Balans Activa
-
Blz. 217
Totaal generaal Activa
-
Blz. 218
Recht op verliescompensatie krachtens de wet op de Vennootschapsbelasting 1969
-
Blz. 219
Balans Passiva
-
Blz. 220
Totaal generaal Passiva
-
Blz. 221
Gewaarborgde geldleningen
-
Blz. 222
Overzicht van Baten en Lasten
-
Blz. 223
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 224
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 225
Inleiding
-
Blz. 226
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 227
Balans
-
Blz. 228
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 229
Toelichting op de balans
-
Blz. 230
Immateriële vaste activa
-
Blz. 231
Verloopoverzicht immateriële vast activa
-
Blz. 232
Materiële vaste activa
-
Blz. 233
Toelichting MVA
-
Blz. 234
Verloopoverzicht erfpachtgronden (x 1.000)
-
Blz. 235
Verloopoverzicht boekwaarde investeringen met economisch nut (x €1.000)
-
Blz. 236
Verloopoverzicht boekwaarde investeringen met een maatschappelijk nut (x € 1.000)
-
Blz. 237
Financiële vaste activa
-
Blz. 238
Verloopoverzicht Financiële vaste activa (x € 1.000)
-
Blz. 239
Toelichting Fin vaste activa
-
Blz. 240
Voorraden
-
Blz. 241
Toelichting voorraden
-
Blz. 242
Verloopoverzicht onderhanden werk
-
Blz. 243
Vervolg grex
-
Blz. 244
Toelichting verloop onderhanden werk
-
Blz. 245
Uitzettingen korter dan één jaar
-
Blz. 246
Toelichting Uitzettingen korter dan één jaar
-
Blz. 247
Drempelbedrag Schatkistbankieren
-
Blz. 248
Liquide middelen
-
Blz. 249
Overlopende activa
-
Blz. 250
Verloop overlopende activa
-
Blz. 251
Eigen Vermogen
-
Blz. 252
Verloopoverzicht reserves
-
Blz. 253
Toelichting reserves
-
Blz. 254
Voorzieningen
-
Blz. 255
Toelichting voorzieningen
-
Blz. 256
Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
-
Blz. 257
Verloopoverzicht vaste schulden
-
Blz. 258
Toelichting Vaste schulden > 1jr
-
Blz. 259
Netto vlottende schulden < 1 jaar
-
Blz. 260
Overlopende passiva
-
Blz. 261
Vooruit ontvangen bedragen
-
Blz. 262
Niet uit de balans blijkende verplichtingen
-
Blz. 263
Niet uit de balans blijkende verplichtingen
-
Blz. 264
Overige niet uit de balans blijkende verplichtingen
-
Blz. 265
Waarborgen
-
Blz. 266
Toelichting overzicht van baten en lasten
-
Blz. 267
Korte toelichting overzicht van baten en lasten
-
Blz. 268
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 269
Incidentele baten en lasten (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 270
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 271
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 272
Overzicht taakvelden
-
Blz. 273
Gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 274
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 275
Verklaring
-
Blz. 276
WNT
-
Blz. 277
Regeling bezoldingscomponenten WNT
-
Blz. 278
Leidinggevende topfunctionarissen
-
Blz. 279
Overzicht kredieten
-
Blz. 280
Kredieten
-
Blz. 281
Sisa
-
Blz. 282
Sisa
-
Blz. 283
Controleverklaring
-
Blz. 284
Bijlage 1: Verplichte beleidsindicatoren
-
Blz. 285
Toelichting
-
Blz. 286
Een passende woning
-
Blz. 287
Onze aantrekkelijke leefomgeving
-
Blz. 288
Een toekomstbestendig Sociaal Domein
-
Blz. 289
Werken en leren
-
Blz. 290
Nieuwe energie
-
Blz. 291
Sport en Cultuur bewegen je!
-
Blz. 292
Veiligheid
-
Blz. 293
Algemeen bestuur en Bedrijfsvoering
-
Blz. 294
Paragrafen
-
Blz. 295
Bedrijfsvoering
-
Blz. 296
Berkelland goed georganiseerd!
-
Blz. 297
Versterken van het fundament
-
Blz. 298
Integriteit
-
Blz. 299
Doorontwikkeling planning en control
-
Blz. 300
Privacy en informatieveiligheid
-
Blz. 301
Interne controle en rechtmatigheid
-
Blz. 302
Rechtmatigheidsverklaring
-
Blz. 303
Integrale kwaliteitszorg
-
Blz. 304
Fiscale risico's
-
Blz. 305
Trends en ontwikkelingen
-
Blz. 306
Arbeidsmarkt
-
Blz. 307
Hybride werken
-
Blz. 308
ICT en informatievoorziening
-
Blz. 309
Wetgeving
-
Blz. 310
Rechtmatigheid
-
Blz. 311
Wet open overheid
-
Blz. 312
Wettelijk kader
-
Blz. 313
Toelichting
-
Blz. 314
Grondbeleid
-
Blz. 315
Inleiding
-
Blz. 316
Beleid
-
Blz. 317
Jaarverslag grondexploitatie 2022
-
Blz. 318
Analyse van het resultaat vóór vennootschapsbelasting
-
Blz. 319
Korte toelichting resultaat
-
Blz. 320
Waardering grondposities per einde boekjaar
-
Blz. 321
Toelichting 1
-
Blz. 322
Toelichting 2
-
Blz. 323
Reserves en voorzieningen ten behoeve van de grondexploitaties
-
Blz. 324
Risicoanalyse grondexploitaties
-
Blz. 325
Toelichting 3
-
Blz. 326
Toelichting 4
-
Blz. 327
Toelichting 5
-
Blz. 328
Korte beschouwing van de (financiële) stand van zaken van de afzonderlijke exploitaties
-
Blz. 329
Meerjaren perspectief grondexploitaties
-
Blz. 330
Toelichting 7
-
Blz. 331
Lokale heffingen
-
Blz. 332
Inleiding
-
Blz. 333
Beleid
-
Blz. 334
Geraamde opbrengsten uit lokale heffingen
-
Blz. 335
Ontwikkeling lastendruk
-
Blz. 336
Toelichting lastendruk
-
Blz. 337
Belastingen
-
Blz. 338
Toelichting belastingen
-
Blz. 339
Bestemmingsheffingen
-
Blz. 340
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 341
Toelichting ASH
-
Blz. 342
Rioolheffing
-
Blz. 343
Toelichting rioolheffing
-
Blz. 344
Retributies/rechten
-
Blz. 345
Begraafrechten
-
Blz. 346
Marktgelden
-
Blz. 347
Leges
-
Blz. 348
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 349
Weerstandsvermogen
-
Blz. 350
Wat speelt er?
-
Blz. 351
Wettelijk kader
-
Blz. 352
Inventarisatie risico's
-
Blz. 353
Toelichting op tabel
-
Blz. 354
Inventarisatie weerstandscapaciteit
-
Blz. 355
Relatie benodigde en beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 356
Risicobeheersing
-
Blz. 357
Kengetallen financiële positie
-
Blz. 358
Verbonden partijen
-
Blz. 359
Samenwerkingspartijen
-
Blz. 360
Inleiding
-
Blz. 361
Speerpunten
-
Blz. 362
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 363
Erfgoedcentrum Achterhoek en Liemers (ECAL), Doetinchem.
-
Blz. 364
GGD Noord- en Oost Gelderland, Apeldoorn.
-
Blz. 365
Omgevingsdienst Achterhoek, Bronckhorst.
-
Blz. 366
8RHK ambassadeurs, Doetinchem.
-
Blz. 367
Fijnder, Oost Gelre.
-
Blz. 368
Stadsbank Oost Nederland, Enschede.
-
Blz. 369
Veiligheidsregio Noord Oost Gelderland, Apeldoorn.
-
Blz. 370
Overige verbonden partijen
-
Blz. 371
Euregio.
-
Blz. 372
Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 373
P10.
-
Blz. 374
Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 375
BNG Bank N.V., Den Haag.
-
Blz. 376
Alliander N.V., Arnhem.
-
Blz. 377
Twence B.V., Hengelo.
-
Blz. 378
Vitens N.V., Zwolle.
-
Blz. 379
AGEM Gemeentelijke Energie B.V..
-
Blz. 380
Coöperatieve Achterhoekse Energiemaatschappij AGEM U.A..
-
Blz. 381
Gebiedsonderneming Laarberg B.V., Oost Gelre.
-
Blz. 382
Gebiedsonderneming Laarberg C.V., Oost Gelre.
-
Blz. 383
Financiering
-
Blz. 384
Financiering
-
Blz. 385
Inleiding
-
Blz. 386
Ontwikkelingen
-
Blz. 387
Verwachte liquiditeitsontwikkeling
-
Blz. 388
Risicobeheer
-
Blz. 389
Kasgeldlimiet
-
Blz. 390
Rente risico
-
Blz. 391
Conclusie renterisiconorm
-
Blz. 392
Koersrisico's
-
Blz. 393
Kredietrisico's
-
Blz. 394
Liquiditeitsrisico's
-
Blz. 395
Valutarisico's
-
Blz. 396
Rentelasten en baten
-
Blz. 397
Rentebaten
-
Blz. 398
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 399
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 400
Inleiding
-
Blz. 401
Riolering en water
-
Blz. 402
Onderhouden van wegen
-
Blz. 403
Wegen 2
-
Blz. 404
Wegen 3
-
Blz. 405
Wegen 4
-
Blz. 406
Toelichting financiën wegen
-
Blz. 407
Openbare verlichting
-
Blz. 408
Groen en speelvoorzieningen
-
Blz. 409
Onderhoud gebouwen
-
Blz. 410
Gebouwen 2
-
Blz. 411
Reserves
-
Blz. 412
Wat speelt er?
-
Blz. 413
Overzicht reserves
-
Blz. 414
Algemene reserve
-
Blz. 415
Bestuurlijke claims
-
Blz. 416
Egalisatiereserve investeringen
-
Blz. 417
Egalisatiereserve bouwgrondexploitaties
-
Blz. 418
Onderwijshuisvesting
-
Blz. 419
Wegen
-
Blz. 420
Herstructurering
-
Blz. 421
Nadelen decentralisaties
-
Blz. 422
Sportvastgoed
-
Blz. 423
Bijlagen
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap