Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2024
    1. Blz. 2 Jaarstukken 2024
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Inleiding
        1. Blz. 5 Inleiding
      2. Blz. 6 Analyse resultaat
        1. Blz. 7 Resultaat
        2. Blz. 8 Saldo rekening
        3. Blz. 9 Analyse
        4. Blz. 10 Toelichting
      3. Blz. 11 Leeswijzer
        1. Blz. 12 Financiële kaders
        2. Blz. 13 Indeling Jaarstukken
        3. Blz. 14 Jaarverslag
        4. Blz. 15 Beleidsindicatoren
        5. Blz. 16 Jaarrekening
        6. Blz. 17 Lezen van tabellen
      4. Blz. 18 Overzicht van baten en lasten per programma
        1. Blz. 19 Overzicht van baten en lasten
      5. Blz. 20 Onze aantrekkelijke leefomgeving
        1. Blz. 21 Een aantrekkelijke, klimaatbestendige en biodiverse leefomgeving
        2. Blz. 22 Speerpunt
          1. Blz. 23 Opstellen omgevingvisie. (010.010)
            1. Blz. 24 Opstellen omgevingsvisie (010.010.010)
            2. Blz. 25 Opstellen transitieplan omgevingsplan.
          2. Blz. 26 Gebiedsgericht werken. (010.020)
            1. Blz. 27 We gaan voortdurend met onze inwoners en organisaties in gesprek over wat er speelt in de wijken en kernen, zodat onze activiteiten daarop aansluiten. (010.020.010)
          3. Blz. 28 Een klimaatbestendige leefomgeving. (010.030)
            1. Blz. 29 We voeren het watertakenplan uit. (010.030.030)
            2. Blz. 30 We beheren en onderhouden het openbaar groen en de gemeentelijke begraafplaatsen. (010.030.010)
            3. Blz. 31 We houden integraal rekening met de gevolgen van klimaatverandering zoals (extreme) wateroverlast, droogte en hitte.
          4. Blz. 32 Mobiliteit. (010.040)
            1. Blz. 33 We onderhouden onze infrastructuur (wegen en paden). (010.040.010)
            2. Blz. 34 We houden Berkelland bereikbaar.
          5. Blz. 35 Van Afval Naar Grondstof. (010.050)
            1. Blz. 36 We werken een nieuw grondstoffenplan (Van Afval naar Grondstof 2023-2027) uit in maatregelen waarbij we inzetten op zoveel mogelijk grondstofhergebruik en zo min mogelijk restafval. (010.050.010)
            2. Blz. 37 We gaan gericht zwerfafval tegen op basis van de halfjaarlijkse monitor zwerfafval. (010.050.020)
        3. Blz. 38 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 39 Kaders die de raad heeft vastgesteld
      6. Blz. 40 Passend wonen
        1. Blz. 41 Speerpunten
          1. Blz. 42 Passend wonen in Berkelland. (020.010)
            1. Blz. 43 We vernieuwen en optimaliseren themabreed ons beleid en strategie. (020.010.040)
            2. Blz. 44 We voegen nieuwe woningen toe. (020.020.040)
            3. Blz. 45 We gebruiken onze gemeentelijke grondpositie om adaptief te kunnen programmeren. (020.010.060)
            4. Blz. 46 We zetten voor alle doelgroepen in op goed wonen in een duurzame en toekomstbestendige bestaande woningvoorraad. (020.010.010)
          2. Blz. 47 We blijven ons inzetten voor een goede dienstverlening rondom wonen. (020.020)
            1. Blz. 48 We blijven ons inzetten voor een goede dienstverlening rondom wonen. (020.020.030)
          3. Blz. 49 We werken door aan de integrale wijkontwikkeling in Neede Noordoost. (020.030)
            1. Blz. 50 Wijkaanpak Neede Noord Oost
        2. Blz. 51 Wat mag het kosten
        3. Blz. 52 Kaders die de raad heeft vastgesteld
      7. Blz. 53 Vitaal platteland
        1. Blz. 54 Een vitaal en innovatief buitengebied
        2. Blz. 55 Speerpunt
          1. Blz. 56 Een meer duurzame vorm van landbouw in Berkelland. (030.010)
            1. Blz. 57 We zoeken de samenwerking met partijen als de VK-Oost, LTO en de Marke gericht op ondersteuning van agrariërs richting een meer duurzame vorm van landbouw, zoals kringlooplandbouw.
            2. Blz. 58 We onderzoeken mogelijkheden voor stimulering van meer verbinding tussen agrariërs en inwoners. (030.010.020)
            3. Blz. 59 We onderzoeken de mogelijkheden voor een nieuw vrijwillig kavelruil project. (030.010.030)
          2. Blz. 60 Toekomstbestendige (agrarische) erven. (030.040)
            1. Blz. 61 We voeren het plan van aanpak voor de aanpak van vrijkomende agrarische bebouwing uit. (030.040.010)
            2. Blz. 62 We voeren het plan van aanpak voor de stimulering van de sanering van asbestdaken uit. (030.040.020)
          3. Blz. 63 Behoud en versterking van ons coulisselandschap en verhoging van de biodiversiteit. (030.020)
            1. Blz. 64 Stimuleren van aanleg van nieuwe natuur en landschap en het behoud van landschapselementen. (030.020.010)
            2. Blz. 65 We ondersteunen initiatieven en projecten in het kader van Leader. (030.020.020)
            3. Blz. 66 We voeren de uitvoeringsagenda van het biodiversiteitsplan uit. (030.020.030)
          4. Blz. 67 Het toeristisch-recreatief aanbod in Berkelland is versterkt. (030.030)
            1. Blz. 68 De uitvoeringsagenda ‘Beleef het in Berkelland 2021-2024 uitvoeren. (030.030.010)
        3. Blz. 69 Wat mag het kosten
        4. Blz. 70 Kaders die de raad heeft vastgesteld
      8. Blz. 71 Nieuwe energie
        1. Blz. 72 Speerpunt
          1. Blz. 73 Innovatie en ontwikkelagenda energietransitie (040.010)
            1. Blz. 74 We gaan aan de slag met de transitievisie warmte/koude. (040.010.100)
            2. Blz. 75 We ondernemen onderzoekende proefprojecten ter verrijking van onze dienstverlening. (040.010.040)
            3. Blz. 76 We faciliteren pilots, innovatie en andere nieuwe ontwikkelingen. (040.010.040)
            4. Blz. 77 We werken richting een integrale aanpak die bijdraagt aan de verduurzaming van de buitengebieden.
            5. Blz. 78 We werken data geïnformeerd en verbeteren daarmee ons vermogen om de voortgang in de aanpak van de opgave te monitoren. (040.010.070)
            6. Blz. 79 We gebruiken strategische communicatie- en participatie instrumenten om ons beleid te klankborden met als doel het draagvlak te vergroten. (040.010.060)
            7. Blz. 80 We onderzoeken slimme oplossingen die de door netcongestie beperkte vestigingsmogelijkheden voor bedrijven op de bedrijventerreinen verruimen. (040.010.090)
            8. Blz. 81 We ontwikkelen een formule voor lokaal eigenaarschap van grootschalige opwek. (040.010.010)
          2. Blz. 82 Verduurzaming woningen. (040.060)
            1. Blz. 83 We informeren inwoners bij het maken van de juiste keuzes in de verduurzaming van woningen. (040.060.050)
            2. Blz. 84 We ondersteunen inwoners door de inzet van financieel- en energieadvies. (040.060.030)
            3. Blz. 85 We bieden gunstige financiële producten (leningen) aan om verduurzaming voor iedereen mogelijk te maken. (040.060.023)
            4. Blz. 86 We stimuleren het nemen van concrete energiemaatregelen door de uitgifte van subsidies (040.060.020)
          3. Blz. 87 Verduurzaming bedrijven. (040.020)
            1. Blz. 88 We zorgen ervoor dat de Omgevingsdienst bedrijven controleert.
            2. Blz. 89 We bieden gunstige financiële producten (leningen) aan om verduurzaming voor iedereen mogelijk te maken. (040.060.023)
            3. Blz. 90 We zetten in op informatievoorziening en advies om bedrijven te helpen de juiste keuzes te maken in de verduurzaming. (040.020.024)
            4. Blz. 91 We stimuleren het nemen van concrete energiemaatregelen door het beschikbaar stellen van energie-adviezen. (040.020.024)
          4. Blz. 92 Verduurzaming maatschappelijke instellingen. (040.040)
            1. Blz. 93 We gaan door met de subsidieregeling maatschappelijke initiatieven. (040.040.040)
            2. Blz. 94 We ondersteunen maatschappelijke instellingen en sportvereniging bij de verduurzaming van de eigen accommodatie door middel van procesbegeleiding. (040.040.010)
            3. Blz. 95 We bieden gunstige financiële producten aan om verduurzaming voor iedereen mogelijk te maken. (040.020.020)
          5. Blz. 96 Gemeente als voorbeeld in de energietransitie. (040.030)
            1. Blz. 97 Wij voeren de reductiemaatregelen uit vanuit de CO2 prestatieladder en monitoren deze. (040.030.030)
            2. Blz. 98 We stappen over naar een energieleverancier die levert vanuit lokale en duurzame energiebronnen. (040.030.010)
            3. Blz. 99 Wij adviseren over verduurzamingsmogelijkheden voor het gebouwbeheerplan en de eigen bedrijfsvoering. (040.030.020)
          6. Blz. 100 Regionale samenwerking in de Achterhoek. (040.050)
            1. Blz. 101 We werken met andere overheden aan de regionale samenwerking voor de energietransitie. (040.050.020)
          7. Blz. 102 Grootschalige Opwek en Energie infrastructuur (040.070)
            1. Blz. 103 We stellen het herijkte RODE (Ruimtelijke Ordening en Duurzame Energie) beleidskader vast en begeleiden initiatiefnemers voor energie opwek. (040.070.010)
        2. Blz. 104 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 105 Beleidskaders die de raad heeft vastgesteld
      9. Blz. 106 Een toekomstbestendig sociaal domein
        1. Blz. 107 Speerpunt
          1. Blz. 108 Gelijke kansen en toegankelijkheid. (050.010)
            1. Blz. 109 Wij richten ons op toegankelijkheid, kansengelijkheid en inclusie. (050.010.030)
            2. Blz. 110 Er is een integraal programma dat richting geeft aan de koers voor inburgering. (050.010.020)
            3. Blz. 111 We ondersteunen nieuwkomers binnen een brede sociale basis. (050.010.010)
            4. Blz. 112 We dragen zorg voor vluchtelingen uit de regio.
          2. Blz. 113 Een sterke sociale basis gericht op preventie en gezondheid. (050.020)
            1. Blz. 114 We ondersteunen mantelzorgers en vrijwilligers. (050.020.010)
            2. Blz. 115 We zetten in op het welzijn en de gezondheid van onze jeugd. (050.020.020)
            3. Blz. 116 We zetten in op het welzijn en de gezondheid van onze inwoners. (050.020.030)
          3. Blz. 117 Uitvoering van de WMO. (050.030)
            1. Blz. 118 Wij bieden onze inwoners maatschappelijke ondersteuning indien zij niet op eigen kracht en/of met hulp van hun omgeving voldoende zelfredzaam zijn of kunnen participeren in de samenleving. (050.030.010)
            2. Blz. 119 We verbinden waar nodig zorg, wonen en veiligheid voor passende ondersteuning van inwoners. (050.030.030)
            3. Blz. 120 We ontwikkelen met ZOOV een nieuw concept voor vraagafhankelijk vervoer. (050.030.020)
          4. Blz. 121 Uitvoering van de Jeugdwet. (050.040)
            1. Blz. 122 Wij bieden onze jonge inwoners en hun ouders/verzorgers jeugdhulp. (050.040.010)
            2. Blz. 123 Leerlingenvervoer en vraagafhankelijk jeugdvervoer zijn beschikbaar binnen onze gemeente. (050.040.030)
            3. Blz. 124 Wij verbeteren de samenwerking tussen ouders, school, politie en hulpverleners voor het veilig en ‘zo thuis mogelijk’ opgroeien van onze jeugd. (050.040.020)
          5. Blz. 125 Een robuuste uitvoering en toegang. (050.500)
            1. Blz. 126 Voormekaar staat voor een robuuste toegang waarin de dienstverlening aansluit bij nieuwe ontwikkelingen.
            2. Blz. 127 Wij versterken onze regionale samenwerking en zoeken verbanden wanneer dit onze effectiviteit verbetert.
            3. Blz. 128 We hebben oog voor de tevredenheid van onze inwoners.
        2. Blz. 129 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 130 Kaders die de raad heeft vastgesteld
      10. Blz. 131 Sport en cultuur bewegen je!
        1. Blz. 132 Speerpunt
          1. Blz. 133 Sport en Cultuur dragen bij aan een sterke sociale basis. (060.010)
            1. Blz. 134 We zetten combinatiefunctionarissen in (brede impuls) die verbindingen leggen tussen sport, cultuur en welzijn. (060.010.100)
            2. Blz. 135 Strategie, Beleid en Innovatie. (060.010.010)
            3. Blz. 136 Heel Berkelland beweegt. (060.010.020)
            4. Blz. 137 Educatie en participatie. (060.010.030)
            5. Blz. 138 Cultureel erfgoed. (060.010.040)
            6. Blz. 139 Taal en media. (060.010.050)
            7. Blz. 140 Podia, muziekcultuur en amateurkunst.
            8. Blz. 141 Buitenkunst, Vormgeving en Architectuur in de openbare ruimte.
            9. Blz. 142 Evenementen.
            10. Blz. 143 Project: Transformatiefonds cultuur en erfgoed.
          2. Blz. 144 Toekomstbestendige accommodaties. (060.020)
            1. Blz. 145 Sportaccommodaties. (060.020.020)
            2. Blz. 146 Zwembaden. (060.020.030)
            3. Blz. 147 Culturele accommodaties. (060.020.010)
            4. Blz. 148 Verduurzaming accommodaties.
        2. Blz. 149 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 150 Beleidskaders die de raad heeft vastgesteld
      11. Blz. 151 Werken en leren
        1. Blz. 152 Een warm welkom voor werk
        2. Blz. 153 Speerpunt
          1. Blz. 154 Goede onderwijshuisvesting en onderwijs dat aansluit op de lokale en regionale arbeidsmarkt. (070.010)
            1. Blz. 155 We investeren in passende toekomstbestendige huisvesting van scholen en houden rekening met onder andere demografische ontwikkelingen. (070.010.020)
            2. Blz. 156 Bewaken dat er goed onderwijs is dat aansluit op lokale en regionale arbeidsmarkt.
          2. Blz. 157 Actieve deelname aan de arbeidsmarkt voor iedereen die dat kan. (070.020)
            1. Blz. 158 Wij ondersteunen inwoners in re-integratie en toeleiding naar (betaald) werk. (070.020.010)
            2. Blz. 159 Wij stimuleren inwoners om maximaal te participeren in de samenleving. (070.020.020)
          3. Blz. 160 Goed vestigingsklimaat voor ondernemers. (070.030)
            1. Blz. 161 We voeren de economische agenda uit.
            2. Blz. 162 We creëren voldoende fysieke ontwikkelingsmogelijkheden voor nieuwe of bestaande ondernemers.
          4. Blz. 163 Vitale winkelcentra. (070.040)
            1. Blz. 164 Samen met inwoners, ondernemers en organisaties via zogenaamde taskforces voor elke kern (en centrum), gaan we aan de slag met de revitalisering van de centra. (070.040.020)
            2. Blz. 165 Faciliteren van het ondernemersfonds. (070.040.010)
          5. Blz. 166 Promotie van Berkelland (en de Achterhoek). (070.050)
            1. Blz. 167 Plan maken en uitvoeren waarbij duidelijk is wat de strategie is, hoe promotie effectief kan worden ingezet en welke doelgroepen we daarmee bereiken. (070.050.010)
          6. Blz. 168 Gerichte armoedebestrijding. (070.060)
            1. Blz. 169 Wij bieden aanvullende inkomensondersteunende regelingen voor inwoners. (070.060.010)
            2. Blz. 170 Wij investeren in de lokale aanpak schuldhulpverlening. (070.060.030)
            3. Blz. 171 Wij werken samen binnen een dekkend netwerk met externe ketenpartners.
        3. Blz. 172 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 173 Kaders die de raad heeft vastgesteld
      12. Blz. 174 Veiligheid
        1. Blz. 175 Veilig zijn in Berkelland? Daar zorgen we samen voor!
        2. Blz. 176 Speerpunt
          1. Blz. 177 Veiligheid, integraal en risicobewust. (080.030)
            1. Blz. 178 Doorontwikkeling Zorg en veiligheid.
            2. Blz. 179 We stellen een uitvoeringsplan integrale veiligheid op. (080.020.010)
          2. Blz. 180 Crisisbeheersing. (080.020)
            1. Blz. 181 We dragen bij aan de Veiligheidsregio Noord Oost Gelderland. (080.020.020)
          3. Blz. 182 Vergunningverlening en handhaving. (080.010)
            1. Blz. 183 Verdere professionalisering en digitalisering vergunningverlening. (080.010.020)
            2. Blz. 184 Actualisering handhavingsbeleid. (080.010.010)
          4. Blz. 185 Ondermijning
            1. Blz. 186 We blijven sterk inzetten op bewustwording met betrekking tot ondermijning.
        3. Blz. 187 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 188 Kaders die de raad heeft vastgesteld
        5. Blz. 189 Beleidsindicatoren
      13. Blz. 190 Algemeen bestuur en bedrijfsvoering
        1. Blz. 191 Speerpunt
          1. Blz. 192 Algemeen bestuur en bedrijfsvoering.
            1. Blz. 193 Bestuur. (090.010.010)
          2. Blz. 194 Klantgerichte dienstverlening. (090.020)
          3. Blz. 195 Moderne bedrijfsvoering. (090.030)
            1. Blz. 196 Bedrijfsvoering. (090.030.010 t/m 090.030.050)
        2. Blz. 197 Wat mag het kosten?
      14. Blz. 198 Overzicht van algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
        1. Blz. 199 Doelstellingen
          1. Blz. 200 Treasury. (100.010)
            1. Blz. 201 We zorgen voor voldoende liquiditeit.
            2. Blz. 202 We beheren onze financiële middelen.
          2. Blz. 203 Dekkingsmiddelen. (100.020)
            1. Blz. 204 We innen belastingen.
            2. Blz. 205 We ontvangen algemene uitkering.
            3. Blz. 206 We betalen vennnootschapsbelasting.
        2. Blz. 207 Kaders die de raad heeft vastgesteld
        3. Blz. 208 Wat mag het kosten?
      15. Blz. 209 Jaarrekening
        1. Blz. 210 Balans per 31-12
          1. Blz. 211 Balans Activa
          2. Blz. 212 Totaal generaal Activa
          3. Blz. 213 Balans Passiva
          4. Blz. 214 Totaal generaal Passiva
        2. Blz. 215 Overzicht van Baten en Lasten
          1. Blz. 216 Overzicht van baten en lasten
        3. Blz. 217 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
          1. Blz. 218 Inleiding
          2. Blz. 219 Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
          3. Blz. 220 Balans
          4. Blz. 221 Rechtmatigheidsverantwoording
        4. Blz. 222 Toelichting op de balans
          1. Blz. 223 Immateriële vaste activa
          2. Blz. 224 Verloopoverzicht immateriële vast activa
          3. Blz. 225 Materiële vaste activa
          4. Blz. 226 Toelichting MVA
          5. Blz. 227 Verloopoverzicht erfpachtgronden (x 1.000)
          6. Blz. 228 Verloopoverzicht boekwaarde investeringen met economisch nut (x €1.000)
          7. Blz. 229 Verloopoverzicht boekwaarde investeringen met een maatschappelijk nut (x € 1.000)
          8. Blz. 230 Financiële vaste activa
          9. Blz. 231 Verloopoverzicht Financiële vaste activa (x € 1.000)
          10. Blz. 232 Toelichting Fin vaste activa
          11. Blz. 233 Voorraden
          12. Blz. 234 Toelichting voorraden
          13. Blz. 235 Verloopoverzicht onderhanden werk
          14. Blz. 236 Vervolg grex
          15. Blz. 237 Toelichting verloop onderhanden werk
          16. Blz. 238 Uitzettingen korter dan één jaar
          17. Blz. 239 Toelichting Uitzettingen korter dan één jaar
          18. Blz. 240 Drempelbedrag Schatkistbankieren
          19. Blz. 241 Liquide middelen
          20. Blz. 242 Overlopende activa
          21. Blz. 243 Verloop overlopende activa
          22. Blz. 244 Eigen Vermogen
          23. Blz. 245 Verloopoverzicht reserves
          24. Blz. 246 Toelichting reserves
          25. Blz. 247 Voorzieningen
          26. Blz. 248 Toelichting voorzieningen
          27. Blz. 249 Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
          28. Blz. 250 Verloopoverzicht vaste schulden
          29. Blz. 251 Toelichting Vaste schulden > 1jr
          30. Blz. 252 Netto vlottende schulden < 1 jaar
          31. Blz. 253 Overlopende passiva
          32. Blz. 254 Vooruit ontvangen bedragen
        5. Blz. 255 Toelichting overzicht van baten en lasten
          1. Blz. 256 Korte toelichting overzicht van baten en lasten
        6. Blz. 257 Niet uit de balans blijkende verplichtingen
          1. Blz. 258 Niet uit de balans blijkende verplichtingen
          2. Blz. 259 Overige niet uit de balans blijkende verplichtingen
          3. Blz. 260 Waarborgen
        7. Blz. 261 Begrotingsrechtmatigheid
          1. Blz. 262 Begrotingsrechtmatigheid
        8. Blz. 263 Rechtmatigheidsverantwoording
          1. Blz. 264 Verklaring
        9. Blz. 265 Incidentele baten en lasten
          1. Blz. 266 Incidentele baten en lasten (bedragen x € 1.000)
        10. Blz. 267 Gebeurtenissen na balansdatum
          1. Blz. 268 Gebeurtenissen na balansdatum
        11. Blz. 269 Overzicht taakvelden
          1. Blz. 270 Gerealiseerde baten en lasten per taakveld
        12. Blz. 271 WNT
          1. Blz. 272 Regeling bezoldingscomponenten WNT
          2. Blz. 273 Leidinggevende topfunctionarissen
        13. Blz. 274 Overzicht kredieten
          1. Blz. 275 Kredieten
        14. Blz. 276 Sisa
          1. Blz. 277 Sisa
        15. Blz. 278 Controleverklaring
      16. Blz. 279 Bijlage 1: Verplichte beleidsindicatoren
        1. Blz. 280 Toelichting
        2. Blz. 281 Een passende woning
        3. Blz. 282 Onze aantrekkelijke leefomgeving
        4. Blz. 283 Een toekomstbestendig Sociaal Domein
        5. Blz. 284 Werken en leren
        6. Blz. 285 Nieuwe energie
        7. Blz. 286 Sport en Cultuur bewegen je!
        8. Blz. 287 Veiligheid
        9. Blz. 288 Algemeen bestuur en Bedrijfsvoering
    3. Blz. 289 Paragrafen
      1. Blz. 290 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 291 Berkelland goed georganiseerd!
        2. Blz. 292 Trends en ontwikkelingen
        3. Blz. 293 Doorontwikkeling planning en control
        4. Blz. 294 HRM/personeelsbeleid
        5. Blz. 295 Integriteit
        6. Blz. 296 Arbeidsmarkt
        7. Blz. 297 Privacy en informatieveiligheid
        8. Blz. 298 Fiscale risico's
        9. Blz. 299 ICT en informatievoorziening
        10. Blz. 300 Wetgeving
        11. Blz. 301 Rechtmatigheid
      2. Blz. 302 Wet open overheid
        1. Blz. 303 Wettelijk kader
        2. Blz. 304 Toelichting
      3. Blz. 305 Grondbeleid
        1. Blz. 306 Inleiding
        2. Blz. 307 Beleid
        3. Blz. 308 Jaarverslag grondexploitatie 2024
        4. Blz. 309 Analyse van het resultaat vóór vennootschapsbelasting
        5. Blz. 310 Korte toelichting resultaat
        6. Blz. 311 Waardering grondposities per einde boekjaar
        7. Blz. 312 Toelichting 1
        8. Blz. 313 Toelichting 2
        9. Blz. 314 Reserves en voorzieningen ten behoeve van de grondexploitaties
        10. Blz. 315 Risicoanalyse grondexploitaties
        11. Blz. 316 Toelichting 3
        12. Blz. 317 Toelichting 4
        13. Blz. 318 Toelichting 5
        14. Blz. 319 Korte beschouwing van de (financiële) stand van zaken van de afzonderlijke exploitaties
        15. Blz. 320 Meerjaren perspectief grondexploitaties
        16. Blz. 321 Toelichting 7
      4. Blz. 322 Lokale heffingen
        1. Blz. 323 Inleiding
        2. Blz. 324 Beleid
        3. Blz. 325 Geraamde opbrengsten uit lokale heffingen
        4. Blz. 326 Ontwikkeling lastendruk
        5. Blz. 327 Belastingen
        6. Blz. 328 Toelichting belastingen
        7. Blz. 329 Bestemmingsheffingen
        8. Blz. 330 Afvalstoffenheffing
        9. Blz. 331 Toelichting ASH
        10. Blz. 332 Rioolheffing
        11. Blz. 333 Toelichting rioolheffing
        12. Blz. 334 Retributies/rechten
        13. Blz. 335 Begraafrechten
        14. Blz. 336 Marktgelden
        15. Blz. 337 Leges
        16. Blz. 338 Kwijtscheldingsbeleid
      5. Blz. 339 Weerstandsvermogen
        1. Blz. 340 Wat speelt er?
        2. Blz. 341 Wettelijk kader
        3. Blz. 342 Inventarisatie risico's
        4. Blz. 343 Toelichting op tabel
        5. Blz. 344 Inventarisatie weerstandscapaciteit
        6. Blz. 345 Relatie benodigde en beschikbare weerstandscapaciteit
        7. Blz. 346 Risicobeheersing
        8. Blz. 347 Kengetallen financiële positie
      6. Blz. 348 Verbonden partijen
        1. Blz. 349 Samenwerkingspartijen
        2. Blz. 350 Inleiding
        3. Blz. 351 Speerpunten
          1. Blz. 352 Gemeenschappelijke regelingen
            1. Blz. 353 8RHK ambassadeurs, Doetinchem.
            2. Blz. 354 GGD Noord- en Oost Gelderland, Apeldoorn.
            3. Blz. 355 Fijnder, Oost Gelre.
            4. Blz. 356 Stadsbank Oost Nederland, Enschede.
            5. Blz. 357 Veiligheidsregio Noord Oost Gelderland, Apeldoorn.
            6. Blz. 358 Erfgoedcentrum Achterhoek en Liemers (ECAL), Doetinchem.
            7. Blz. 359 Omgevingsdienst Achterhoek, Bronckhorst.
          2. Blz. 360 Overige verbonden partijen
            1. Blz. 361 Euregio.
          3. Blz. 362 Stichtingen en verenigingen
            1. Blz. 363 P10.
          4. Blz. 364 Vennootschappen en coöperaties
            1. Blz. 365 BNG Bank N.V., Den Haag.
            2. Blz. 366 Alliander N.V., Arnhem.
            3. Blz. 367 Vitens N.V., Zwolle.
            4. Blz. 368 Twence B.V., Hengelo.
            5. Blz. 369 Coöperatie Energieloket Achterhoek U.A.
            6. Blz. 370 Gebiedsonderneming Laarberg B.V., Oost Gelre.
            7. Blz. 371 Gebiedsonderneming Laarberg C.V., Oost Gelre.
            8. Blz. 372 Agem Gemeentelijke Energie B.V..
      7. Blz. 373 Financiering
        1. Blz. 374 Financiering
        2. Blz. 375 Inleiding
        3. Blz. 376 Renteontwikkelingen
        4. Blz. 377 Liquiditeitsontwikkeling
        5. Blz. 378 Risicobeheer
        6. Blz. 379 Kasgeldlimiet
        7. Blz. 380 Renterisico
        8. Blz. 381 Conclusie renterisiconorm
        9. Blz. 382 Koersrisico's
        10. Blz. 383 Kredietrisico's
        11. Blz. 384 Liquiditeitsrisico's
        12. Blz. 385 Valutarisico's
        13. Blz. 386 Rentelasten en baten
        14. Blz. 387 Rentebaten
      8. Blz. 388 Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 389 Onderhoud kapitaalgoederen
        2. Blz. 390 Inleiding
        3. Blz. 391 Riolering en water
        4. Blz. 392 Onderhouden van wegen
        5. Blz. 393 Wegen 2
        6. Blz. 394 Wegen 3
        7. Blz. 395 Wegen 4
        8. Blz. 396 Toelichting financiën wegen
        9. Blz. 397 Openbare verlichting
        10. Blz. 398 Groen en speelvoorzieningen
        11. Blz. 399 Onderhoud gebouwen
        12. Blz. 400 Gebouwen 2
      9. Blz. 401 Reserves
        1. Blz. 402 Wat speelt er?
        2. Blz. 403 Overzicht reserves
        3. Blz. 404 Algemene reserve
        4. Blz. 405 Bestuurlijke claims
        5. Blz. 406 Egalisatiereserve investeringen
        6. Blz. 407 Egalisatiereserve bouwgrondexploitaties
        7. Blz. 408 Wegen
        8. Blz. 409 Onderwijshuisvesting
        9. Blz. 410 Sportvastgoed
        10. Blz. 411 Meerjarenoverzicht reserves
    4. Blz. 412 Bijlagen
    5. Activiteiten
    6. Zoeken
    7. Publicatie bijlagen
    8. Contact
    9. PrivacyStatement
    10. Sitemap