-
Blz. 1
Jaarstukken 2024
-
Blz. 2
Jaarstukken 2024
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Inleiding
-
Blz. 5
Inleiding
-
Blz. 6
Analyse resultaat
-
Blz. 7
Resultaat
-
Blz. 8
Saldo rekening
-
Blz. 9
Analyse
-
Blz. 10
Toelichting
-
Blz. 11
Leeswijzer
-
Blz. 12
Financiële kaders
-
Blz. 13
Indeling Jaarstukken
-
Blz. 14
Jaarverslag
-
Blz. 15
Beleidsindicatoren
-
Blz. 16
Jaarrekening
-
Blz. 17
Lezen van tabellen
-
Blz. 18
Overzicht van baten en lasten per programma
-
Blz. 19
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 20
Onze aantrekkelijke leefomgeving
-
Blz. 21
Een aantrekkelijke, klimaatbestendige en biodiverse leefomgeving
-
Blz. 22
Speerpunt
-
Blz. 23
Opstellen omgevingvisie. (010.010)
-
Blz. 24
Opstellen omgevingsvisie (010.010.010)
-
Blz. 25
Opstellen transitieplan omgevingsplan.
-
Blz. 26
Gebiedsgericht werken. (010.020)
-
Blz. 27
We gaan voortdurend met onze inwoners en organisaties in gesprek over wat er speelt in de wijken en kernen, zodat onze activiteiten daarop aansluiten. (010.020.010)
-
Blz. 28
Een klimaatbestendige leefomgeving. (010.030)
-
Blz. 29
We voeren het watertakenplan uit. (010.030.030)
-
Blz. 30
We beheren en onderhouden het openbaar groen en de gemeentelijke begraafplaatsen. (010.030.010)
-
Blz. 31
We houden integraal rekening met de gevolgen van klimaatverandering zoals (extreme) wateroverlast, droogte en hitte.
-
Blz. 32
Mobiliteit. (010.040)
-
Blz. 33
We onderhouden onze infrastructuur (wegen en paden). (010.040.010)
-
Blz. 34
We houden Berkelland bereikbaar.
-
Blz. 35
Van Afval Naar Grondstof. (010.050)
-
Blz. 36
We werken een nieuw grondstoffenplan (Van Afval naar Grondstof 2023-2027) uit in maatregelen waarbij we inzetten op zoveel mogelijk grondstofhergebruik en zo min mogelijk restafval. (010.050.010)
-
Blz. 37
We gaan gericht zwerfafval tegen op basis van de halfjaarlijkse monitor zwerfafval. (010.050.020)
-
Blz. 38
Wat mag het kosten?
-
Blz. 39
Kaders die de raad heeft vastgesteld
-
Blz. 40
Passend wonen
-
Blz. 41
Speerpunten
-
Blz. 42
Passend wonen in Berkelland. (020.010)
-
Blz. 43
We vernieuwen en optimaliseren themabreed ons beleid en strategie. (020.010.040)
-
Blz. 44
We voegen nieuwe woningen toe. (020.020.040)
-
Blz. 45
We gebruiken onze gemeentelijke grondpositie om adaptief te kunnen programmeren. (020.010.060)
-
Blz. 46
We zetten voor alle doelgroepen in op goed wonen in een duurzame en toekomstbestendige bestaande woningvoorraad. (020.010.010)
-
Blz. 47
We blijven ons inzetten voor een goede dienstverlening rondom wonen. (020.020)
-
Blz. 48
We blijven ons inzetten voor een goede dienstverlening rondom wonen. (020.020.030)
-
Blz. 49
We werken door aan de integrale wijkontwikkeling in Neede Noordoost. (020.030)
-
Blz. 50
Wijkaanpak Neede Noord Oost
-
Blz. 51
Wat mag het kosten
-
Blz. 52
Kaders die de raad heeft vastgesteld
-
Blz. 53
Vitaal platteland
-
Blz. 54
Een vitaal en innovatief buitengebied
-
Blz. 55
Speerpunt
-
Blz. 56
Een meer duurzame vorm van landbouw in Berkelland. (030.010)
-
Blz. 57
We zoeken de samenwerking met partijen als de VK-Oost, LTO en de Marke gericht op ondersteuning van agrariërs richting een meer duurzame vorm van landbouw, zoals kringlooplandbouw.
-
Blz. 58
We onderzoeken mogelijkheden voor stimulering van meer verbinding tussen agrariërs en inwoners. (030.010.020)
-
Blz. 59
We onderzoeken de mogelijkheden voor een nieuw vrijwillig kavelruil project. (030.010.030)
-
Blz. 60
Toekomstbestendige (agrarische) erven. (030.040)
-
Blz. 61
We voeren het plan van aanpak voor de aanpak van vrijkomende agrarische bebouwing uit. (030.040.010)
-
Blz. 62
We voeren het plan van aanpak voor de stimulering van de sanering van asbestdaken uit. (030.040.020)
-
Blz. 63
Behoud en versterking van ons coulisselandschap en verhoging van de biodiversiteit. (030.020)
-
Blz. 64
Stimuleren van aanleg van nieuwe natuur en landschap en het behoud van landschapselementen. (030.020.010)
-
Blz. 65
We ondersteunen initiatieven en projecten in het kader van Leader. (030.020.020)
-
Blz. 66
We voeren de uitvoeringsagenda van het biodiversiteitsplan uit. (030.020.030)
-
Blz. 67
Het toeristisch-recreatief aanbod in Berkelland is versterkt. (030.030)
-
Blz. 68
De uitvoeringsagenda ‘Beleef het in Berkelland 2021-2024 uitvoeren. (030.030.010)
-
Blz. 69
Wat mag het kosten
-
Blz. 70
Kaders die de raad heeft vastgesteld
-
Blz. 71
Nieuwe energie
-
Blz. 72
Speerpunt
-
Blz. 73
Innovatie en ontwikkelagenda energietransitie (040.010)
-
Blz. 74
We gaan aan de slag met de transitievisie warmte/koude. (040.010.100)
-
Blz. 75
We ondernemen onderzoekende proefprojecten ter verrijking van onze dienstverlening. (040.010.040)
-
Blz. 76
We faciliteren pilots, innovatie en andere nieuwe ontwikkelingen. (040.010.040)
-
Blz. 77
We werken richting een integrale aanpak die bijdraagt aan de verduurzaming van de buitengebieden.
-
Blz. 78
We werken data geïnformeerd en verbeteren daarmee ons vermogen om de voortgang in de aanpak van de opgave te monitoren. (040.010.070)
-
Blz. 79
We gebruiken strategische communicatie- en participatie instrumenten om ons beleid te klankborden met als doel het draagvlak te vergroten. (040.010.060)
-
Blz. 80
We onderzoeken slimme oplossingen die de door netcongestie beperkte vestigingsmogelijkheden voor bedrijven op de bedrijventerreinen verruimen. (040.010.090)
-
Blz. 81
We ontwikkelen een formule voor lokaal eigenaarschap van grootschalige opwek. (040.010.010)
-
Blz. 82
Verduurzaming woningen. (040.060)
-
Blz. 83
We informeren inwoners bij het maken van de juiste keuzes in de verduurzaming van woningen. (040.060.050)
-
Blz. 84
We ondersteunen inwoners door de inzet van financieel- en energieadvies. (040.060.030)
-
Blz. 85
We bieden gunstige financiële producten (leningen) aan om verduurzaming voor iedereen mogelijk te maken. (040.060.023)
-
Blz. 86
We stimuleren het nemen van concrete energiemaatregelen door de uitgifte van subsidies (040.060.020)
-
Blz. 87
Verduurzaming bedrijven. (040.020)
-
Blz. 88
We zorgen ervoor dat de Omgevingsdienst bedrijven controleert.
-
Blz. 89
We bieden gunstige financiële producten (leningen) aan om verduurzaming voor iedereen mogelijk te maken. (040.060.023)
-
Blz. 90
We zetten in op informatievoorziening en advies om bedrijven te helpen de juiste keuzes te maken in de verduurzaming. (040.020.024)
-
Blz. 91
We stimuleren het nemen van concrete energiemaatregelen door het beschikbaar stellen van energie-adviezen. (040.020.024)
-
Blz. 92
Verduurzaming maatschappelijke instellingen. (040.040)
-
Blz. 93
We gaan door met de subsidieregeling maatschappelijke initiatieven. (040.040.040)
-
Blz. 94
We ondersteunen maatschappelijke instellingen en sportvereniging bij de verduurzaming van de eigen accommodatie door middel van procesbegeleiding. (040.040.010)
-
Blz. 95
We bieden gunstige financiële producten aan om verduurzaming voor iedereen mogelijk te maken. (040.020.020)
-
Blz. 96
Gemeente als voorbeeld in de energietransitie. (040.030)
-
Blz. 97
Wij voeren de reductiemaatregelen uit vanuit de CO2 prestatieladder en monitoren deze. (040.030.030)
-
Blz. 98
We stappen over naar een energieleverancier die levert vanuit lokale en duurzame energiebronnen. (040.030.010)
-
Blz. 99
Wij adviseren over verduurzamingsmogelijkheden voor het gebouwbeheerplan en de eigen bedrijfsvoering. (040.030.020)
-
Blz. 100
Regionale samenwerking in de Achterhoek. (040.050)
-
Blz. 101
We werken met andere overheden aan de regionale samenwerking voor de energietransitie. (040.050.020)
-
Blz. 102
Grootschalige Opwek en Energie infrastructuur (040.070)
-
Blz. 103
We stellen het herijkte RODE (Ruimtelijke Ordening en Duurzame Energie) beleidskader vast en begeleiden initiatiefnemers voor energie opwek. (040.070.010)
-
Blz. 104
Wat mag het kosten?
-
Blz. 105
Beleidskaders die de raad heeft vastgesteld
-
Blz. 106
Een toekomstbestendig sociaal domein
-
Blz. 107
Speerpunt
-
Blz. 108
Gelijke kansen en toegankelijkheid. (050.010)
-
Blz. 109
Wij richten ons op toegankelijkheid, kansengelijkheid en inclusie. (050.010.030)
-
Blz. 110
Er is een integraal programma dat richting geeft aan de koers voor inburgering. (050.010.020)
-
Blz. 111
We ondersteunen nieuwkomers binnen een brede sociale basis. (050.010.010)
-
Blz. 112
We dragen zorg voor vluchtelingen uit de regio.
-
Blz. 113
Een sterke sociale basis gericht op preventie en gezondheid. (050.020)
-
Blz. 114
We ondersteunen mantelzorgers en vrijwilligers. (050.020.010)
-
Blz. 115
We zetten in op het welzijn en de gezondheid van onze jeugd. (050.020.020)
-
Blz. 116
We zetten in op het welzijn en de gezondheid van onze inwoners. (050.020.030)
-
Blz. 117
Uitvoering van de WMO. (050.030)
-
Blz. 118
Wij bieden onze inwoners maatschappelijke ondersteuning indien zij niet op eigen kracht en/of met hulp van hun omgeving voldoende zelfredzaam zijn of kunnen participeren in de samenleving. (050.030.010)
-
Blz. 119
We verbinden waar nodig zorg, wonen en veiligheid voor passende ondersteuning van inwoners. (050.030.030)
-
Blz. 120
We ontwikkelen met ZOOV een nieuw concept voor vraagafhankelijk vervoer. (050.030.020)
-
Blz. 121
Uitvoering van de Jeugdwet. (050.040)
-
Blz. 122
Wij bieden onze jonge inwoners en hun ouders/verzorgers jeugdhulp. (050.040.010)
-
Blz. 123
Leerlingenvervoer en vraagafhankelijk jeugdvervoer zijn beschikbaar binnen onze gemeente. (050.040.030)
-
Blz. 124
Wij verbeteren de samenwerking tussen ouders, school, politie en hulpverleners voor het veilig en ‘zo thuis mogelijk’ opgroeien van onze jeugd. (050.040.020)
-
Blz. 125
Een robuuste uitvoering en toegang. (050.500)
-
Blz. 126
Voormekaar staat voor een robuuste toegang waarin de dienstverlening aansluit bij nieuwe ontwikkelingen.
-
Blz. 127
Wij versterken onze regionale samenwerking en zoeken verbanden wanneer dit onze effectiviteit verbetert.
-
Blz. 128
We hebben oog voor de tevredenheid van onze inwoners.
-
Blz. 129
Wat mag het kosten?
-
Blz. 130
Kaders die de raad heeft vastgesteld
-
Blz. 131
Sport en cultuur bewegen je!
-
Blz. 132
Speerpunt
-
Blz. 133
Sport en Cultuur dragen bij aan een sterke sociale basis. (060.010)
-
Blz. 134
We zetten combinatiefunctionarissen in (brede impuls) die verbindingen leggen tussen sport, cultuur en welzijn. (060.010.100)
-
Blz. 135
Strategie, Beleid en Innovatie. (060.010.010)
-
Blz. 136
Heel Berkelland beweegt. (060.010.020)
-
Blz. 137
Educatie en participatie. (060.010.030)
-
Blz. 138
Cultureel erfgoed. (060.010.040)
-
Blz. 139
Taal en media. (060.010.050)
-
Blz. 140
Podia, muziekcultuur en amateurkunst.
-
Blz. 141
Buitenkunst, Vormgeving en Architectuur in de openbare ruimte.
-
Blz. 142
Evenementen.
-
Blz. 143
Project: Transformatiefonds cultuur en erfgoed.
-
Blz. 144
Toekomstbestendige accommodaties. (060.020)
-
Blz. 145
Sportaccommodaties. (060.020.020)
-
Blz. 146
Zwembaden. (060.020.030)
-
Blz. 147
Culturele accommodaties. (060.020.010)
-
Blz. 148
Verduurzaming accommodaties.
-
Blz. 149
Wat mag het kosten?
-
Blz. 150
Beleidskaders die de raad heeft vastgesteld
-
Blz. 151
Werken en leren
-
Blz. 152
Een warm welkom voor werk
-
Blz. 153
Speerpunt
-
Blz. 154
Goede onderwijshuisvesting en onderwijs dat aansluit op de lokale en regionale arbeidsmarkt. (070.010)
-
Blz. 155
We investeren in passende toekomstbestendige huisvesting van scholen en houden rekening met onder andere demografische ontwikkelingen. (070.010.020)
-
Blz. 156
Bewaken dat er goed onderwijs is dat aansluit op lokale en regionale arbeidsmarkt.
-
Blz. 157
Actieve deelname aan de arbeidsmarkt voor iedereen die dat kan. (070.020)
-
Blz. 158
Wij ondersteunen inwoners in re-integratie en toeleiding naar (betaald) werk. (070.020.010)
-
Blz. 159
Wij stimuleren inwoners om maximaal te participeren in de samenleving. (070.020.020)
-
Blz. 160
Goed vestigingsklimaat voor ondernemers. (070.030)
-
Blz. 161
We voeren de economische agenda uit.
-
Blz. 162
We creëren voldoende fysieke ontwikkelingsmogelijkheden voor nieuwe of bestaande ondernemers.
-
Blz. 163
Vitale winkelcentra. (070.040)
-
Blz. 164
Samen met inwoners, ondernemers en organisaties via zogenaamde taskforces voor elke kern (en centrum), gaan we aan de slag met de revitalisering van de centra. (070.040.020)
-
Blz. 165
Faciliteren van het ondernemersfonds. (070.040.010)
-
Blz. 166
Promotie van Berkelland (en de Achterhoek). (070.050)
-
Blz. 167
Plan maken en uitvoeren waarbij duidelijk is wat de strategie is, hoe promotie effectief kan worden ingezet en welke doelgroepen we daarmee bereiken. (070.050.010)
-
Blz. 168
Gerichte armoedebestrijding. (070.060)
-
Blz. 169
Wij bieden aanvullende inkomensondersteunende regelingen voor inwoners. (070.060.010)
-
Blz. 170
Wij investeren in de lokale aanpak schuldhulpverlening. (070.060.030)
-
Blz. 171
Wij werken samen binnen een dekkend netwerk met externe ketenpartners.
-
Blz. 172
Wat mag het kosten?
-
Blz. 173
Kaders die de raad heeft vastgesteld
-
Blz. 174
Veiligheid
-
Blz. 175
Veilig zijn in Berkelland? Daar zorgen we samen voor!
-
Blz. 176
Speerpunt
-
Blz. 177
Veiligheid, integraal en risicobewust. (080.030)
-
Blz. 178
Doorontwikkeling Zorg en veiligheid.
-
Blz. 179
We stellen een uitvoeringsplan integrale veiligheid op. (080.020.010)
-
Blz. 180
Crisisbeheersing. (080.020)
-
Blz. 181
We dragen bij aan de Veiligheidsregio Noord Oost Gelderland. (080.020.020)
-
Blz. 182
Vergunningverlening en handhaving. (080.010)
-
Blz. 183
Verdere professionalisering en digitalisering vergunningverlening. (080.010.020)
-
Blz. 184
Actualisering handhavingsbeleid. (080.010.010)
-
Blz. 185
Ondermijning
-
Blz. 186
We blijven sterk inzetten op bewustwording met betrekking tot ondermijning.
-
Blz. 187
Wat mag het kosten?
-
Blz. 188
Kaders die de raad heeft vastgesteld
-
Blz. 189
Beleidsindicatoren
-
Blz. 190
Algemeen bestuur en bedrijfsvoering
-
Blz. 191
Speerpunt
-
Blz. 192
Algemeen bestuur en bedrijfsvoering.
-
Blz. 193
Bestuur. (090.010.010)
-
Blz. 194
Klantgerichte dienstverlening. (090.020)
-
Blz. 195
Moderne bedrijfsvoering. (090.030)
-
Blz. 196
Bedrijfsvoering. (090.030.010 t/m 090.030.050)
-
Blz. 197
Wat mag het kosten?
-
Blz. 198
Overzicht van algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 199
Doelstellingen
-
Blz. 200
Treasury. (100.010)
-
Blz. 201
We zorgen voor voldoende liquiditeit.
-
Blz. 202
We beheren onze financiële middelen.
-
Blz. 203
Dekkingsmiddelen. (100.020)
-
Blz. 204
We innen belastingen.
-
Blz. 205
We ontvangen algemene uitkering.
-
Blz. 206
We betalen vennnootschapsbelasting.
-
Blz. 207
Kaders die de raad heeft vastgesteld
-
Blz. 208
Wat mag het kosten?
-
Blz. 209
Jaarrekening
-
Blz. 210
Balans per 31-12
-
Blz. 211
Balans Activa
-
Blz. 212
Totaal generaal Activa
-
Blz. 213
Balans Passiva
-
Blz. 214
Totaal generaal Passiva
-
Blz. 215
Overzicht van Baten en Lasten
-
Blz. 216
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 217
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 218
Inleiding
-
Blz. 219
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 220
Balans
-
Blz. 221
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 222
Toelichting op de balans
-
Blz. 223
Immateriële vaste activa
-
Blz. 224
Verloopoverzicht immateriële vast activa
-
Blz. 225
Materiële vaste activa
-
Blz. 226
Toelichting MVA
-
Blz. 227
Verloopoverzicht erfpachtgronden (x 1.000)
-
Blz. 228
Verloopoverzicht boekwaarde investeringen met economisch nut (x €1.000)
-
Blz. 229
Verloopoverzicht boekwaarde investeringen met een maatschappelijk nut (x € 1.000)
-
Blz. 230
Financiële vaste activa
-
Blz. 231
Verloopoverzicht Financiële vaste activa (x € 1.000)
-
Blz. 232
Toelichting Fin vaste activa
-
Blz. 233
Voorraden
-
Blz. 234
Toelichting voorraden
-
Blz. 235
Verloopoverzicht onderhanden werk
-
Blz. 236
Vervolg grex
-
Blz. 237
Toelichting verloop onderhanden werk
-
Blz. 238
Uitzettingen korter dan één jaar
-
Blz. 239
Toelichting Uitzettingen korter dan één jaar
-
Blz. 240
Drempelbedrag Schatkistbankieren
-
Blz. 241
Liquide middelen
-
Blz. 242
Overlopende activa
-
Blz. 243
Verloop overlopende activa
-
Blz. 244
Eigen Vermogen
-
Blz. 245
Verloopoverzicht reserves
-
Blz. 246
Toelichting reserves
-
Blz. 247
Voorzieningen
-
Blz. 248
Toelichting voorzieningen
-
Blz. 249
Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
-
Blz. 250
Verloopoverzicht vaste schulden
-
Blz. 251
Toelichting Vaste schulden > 1jr
-
Blz. 252
Netto vlottende schulden < 1 jaar
-
Blz. 253
Overlopende passiva
-
Blz. 254
Vooruit ontvangen bedragen
-
Blz. 255
Toelichting overzicht van baten en lasten
-
Blz. 256
Korte toelichting overzicht van baten en lasten
-
Blz. 257
Niet uit de balans blijkende verplichtingen
-
Blz. 258
Niet uit de balans blijkende verplichtingen
-
Blz. 259
Overige niet uit de balans blijkende verplichtingen
-
Blz. 260
Waarborgen
-
Blz. 261
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 262
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 263
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 264
Verklaring
-
Blz. 265
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 266
Incidentele baten en lasten (bedragen x € 1.000)
-
Blz. 267
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 268
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 269
Overzicht taakvelden
-
Blz. 270
Gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 271
WNT
-
Blz. 272
Regeling bezoldingscomponenten WNT
-
Blz. 273
Leidinggevende topfunctionarissen
-
Blz. 274
Overzicht kredieten
-
Blz. 275
Kredieten
-
Blz. 276
Sisa
-
Blz. 277
Sisa
-
Blz. 278
Controleverklaring
-
Blz. 279
Bijlage 1: Verplichte beleidsindicatoren
-
Blz. 280
Toelichting
-
Blz. 281
Een passende woning
-
Blz. 282
Onze aantrekkelijke leefomgeving
-
Blz. 283
Een toekomstbestendig Sociaal Domein
-
Blz. 284
Werken en leren
-
Blz. 285
Nieuwe energie
-
Blz. 286
Sport en Cultuur bewegen je!
-
Blz. 287
Veiligheid
-
Blz. 288
Algemeen bestuur en Bedrijfsvoering
-
Blz. 289
Paragrafen
-
Blz. 290
Bedrijfsvoering
-
Blz. 291
Berkelland goed georganiseerd!
-
Blz. 292
Trends en ontwikkelingen
-
Blz. 293
Doorontwikkeling planning en control
-
Blz. 294
HRM/personeelsbeleid
-
Blz. 295
Integriteit
-
Blz. 296
Arbeidsmarkt
-
Blz. 297
Privacy en informatieveiligheid
-
Blz. 298
Fiscale risico's
-
Blz. 299
ICT en informatievoorziening
-
Blz. 300
Wetgeving
-
Blz. 301
Rechtmatigheid
-
Blz. 302
Wet open overheid
-
Blz. 303
Wettelijk kader
-
Blz. 304
Toelichting
-
Blz. 305
Grondbeleid
-
Blz. 306
Inleiding
-
Blz. 307
Beleid
-
Blz. 308
Jaarverslag grondexploitatie 2024
-
Blz. 309
Analyse van het resultaat vóór vennootschapsbelasting
-
Blz. 310
Korte toelichting resultaat
-
Blz. 311
Waardering grondposities per einde boekjaar
-
Blz. 312
Toelichting 1
-
Blz. 313
Toelichting 2
-
Blz. 314
Reserves en voorzieningen ten behoeve van de grondexploitaties
-
Blz. 315
Risicoanalyse grondexploitaties
-
Blz. 316
Toelichting 3
-
Blz. 317
Toelichting 4
-
Blz. 318
Toelichting 5
-
Blz. 319
Korte beschouwing van de (financiële) stand van zaken van de afzonderlijke exploitaties
-
Blz. 320
Meerjaren perspectief grondexploitaties
-
Blz. 321
Toelichting 7
-
Blz. 322
Lokale heffingen
-
Blz. 323
Inleiding
-
Blz. 324
Beleid
-
Blz. 325
Geraamde opbrengsten uit lokale heffingen
-
Blz. 326
Ontwikkeling lastendruk
-
Blz. 327
Belastingen
-
Blz. 328
Toelichting belastingen
-
Blz. 329
Bestemmingsheffingen
-
Blz. 330
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 331
Toelichting ASH
-
Blz. 332
Rioolheffing
-
Blz. 333
Toelichting rioolheffing
-
Blz. 334
Retributies/rechten
-
Blz. 335
Begraafrechten
-
Blz. 336
Marktgelden
-
Blz. 337
Leges
-
Blz. 338
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 339
Weerstandsvermogen
-
Blz. 340
Wat speelt er?
-
Blz. 341
Wettelijk kader
-
Blz. 342
Inventarisatie risico's
-
Blz. 343
Toelichting op tabel
-
Blz. 344
Inventarisatie weerstandscapaciteit
-
Blz. 345
Relatie benodigde en beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 346
Risicobeheersing
-
Blz. 347
Kengetallen financiële positie
-
Blz. 348
Verbonden partijen
-
Blz. 349
Samenwerkingspartijen
-
Blz. 350
Inleiding
-
Blz. 351
Speerpunten
-
Blz. 352
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 353
8RHK ambassadeurs, Doetinchem.
-
Blz. 354
GGD Noord- en Oost Gelderland, Apeldoorn.
-
Blz. 355
Fijnder, Oost Gelre.
-
Blz. 356
Stadsbank Oost Nederland, Enschede.
-
Blz. 357
Veiligheidsregio Noord Oost Gelderland, Apeldoorn.
-
Blz. 358
Erfgoedcentrum Achterhoek en Liemers (ECAL), Doetinchem.
-
Blz. 359
Omgevingsdienst Achterhoek, Bronckhorst.
-
Blz. 360
Overige verbonden partijen
-
Blz. 361
Euregio.
-
Blz. 362
Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 363
P10.
-
Blz. 364
Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 365
BNG Bank N.V., Den Haag.
-
Blz. 366
Alliander N.V., Arnhem.
-
Blz. 367
Vitens N.V., Zwolle.
-
Blz. 368
Twence B.V., Hengelo.
-
Blz. 369
Coöperatie Energieloket Achterhoek U.A.
-
Blz. 370
Gebiedsonderneming Laarberg B.V., Oost Gelre.
-
Blz. 371
Gebiedsonderneming Laarberg C.V., Oost Gelre.
-
Blz. 372
Agem Gemeentelijke Energie B.V..
-
Blz. 373
Financiering
-
Blz. 374
Financiering
-
Blz. 375
Inleiding
-
Blz. 376
Renteontwikkelingen
-
Blz. 377
Liquiditeitsontwikkeling
-
Blz. 378
Risicobeheer
-
Blz. 379
Kasgeldlimiet
-
Blz. 380
Renterisico
-
Blz. 381
Conclusie renterisiconorm
-
Blz. 382
Koersrisico's
-
Blz. 383
Kredietrisico's
-
Blz. 384
Liquiditeitsrisico's
-
Blz. 385
Valutarisico's
-
Blz. 386
Rentelasten en baten
-
Blz. 387
Rentebaten
-
Blz. 388
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 389
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 390
Inleiding
-
Blz. 391
Riolering en water
-
Blz. 392
Onderhouden van wegen
-
Blz. 393
Wegen 2
-
Blz. 394
Wegen 3
-
Blz. 395
Wegen 4
-
Blz. 396
Toelichting financiën wegen
-
Blz. 397
Openbare verlichting
-
Blz. 398
Groen en speelvoorzieningen
-
Blz. 399
Onderhoud gebouwen
-
Blz. 400
Gebouwen 2
-
Blz. 401
Reserves
-
Blz. 402
Wat speelt er?
-
Blz. 403
Overzicht reserves
-
Blz. 404
Algemene reserve
-
Blz. 405
Bestuurlijke claims
-
Blz. 406
Egalisatiereserve investeringen
-
Blz. 407
Egalisatiereserve bouwgrondexploitaties
-
Blz. 408
Wegen
-
Blz. 409
Onderwijshuisvesting
-
Blz. 410
Sportvastgoed
-
Blz. 411
Meerjarenoverzicht reserves
-
Blz. 412
Bijlagen
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap