In de vorige raadsperiode is de basis gelegd voor een goede profilering van de gemeente Berkelland. Het is nu zaak om deze profilering (door de gemeenteraad op 8 maart 2022 vastgesteld via het zogenaamde Merkpaspoort) verder uit te voeren in daadwerkelijke promotie van Berkelland. In het merkpaspoort zijn de identiteit en de positionering van Berkelland opgenomen. Op basis hiervan is voor de onderdelen bewoners, bedrijven en bezoekers een merkroute beschreven, inclusief mogelijke strategieën. We wilden een strategisch actieplan opstellen via een hybride organisatie, waarin alle relevante stakeholders - inclusief de gemeente - zijn vertegenwoordigd, die gezamenlijk de financiering dragen. Gezien onze financiële beperkingen en prioritering in werkzaamheden is er weinig tot geen voortgang geboekt op deze activiteit. 

Kwaliteit (indicator)

G

Voor het project 'Positionering van Berkelland' (promotie, branding, citymarketing) is een marsroute uitgezet met als onderdelen: Identiteit, Positionering, Strategie en Organisatie.
De onderdelen 'Identiteit' en 'Positionering' zijn afgerond en opgenomen in het merkpaspoort van Berkelland, dat de raad op 8 maart 2022 heeft vastgesteld. Er is inmiddels ook een handzame versie van het merkpaspoort aan de medewerkers ter beschikking gesteld.
Het college van B&W heeft 'Strategieën voor de profilering van Berkelland' vastgesteld. Het onderdeel strategie is daarmee afgesloten. Een strategisch actieplan met organisatieopzet ligt klaar om uitgevoerd te worden. Dit is een strategisch actieplan om Berkelland voor bewoners, bedrijven en bezoekers te profileren. 

Dit project is in 2024 afgerond.

Geld (indicator)

-

Het nog resterende projectgeld is niet uitgegeven om bovenstaande redenen.