Deelnemen in de Gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Achterhoek.
Aandachtspunten en ontwikkelingen:
- Geen.
Bijdrage gemeente |
€ 1.305.900 |
Overige bijdragen per inwoner |
Niet van toepassing |
Kernactiviteiten van de organisatie |
|
Website/vestigingsplaats |
www.odachterhoek.nl/Hengelo Gld |
Deelnemers |
Aalten, Berkelland, Bronckhorst, Doetinchem, Lochem, Montferland, Oost Gelre, Oude IJsselstreek, Winterswijk en Zutphen en de provincie Gelderland. |
Wettelijke voorschriften |
Wet gemeenschappelijke regelingen, de Archiefwet 1995 en het Archiefbesluit |
Samenwerkingsvorm |
Openbaar lichaam |
Toegekende bevoegdheden |
De deelnemers hebben geen publiekrechtelijke bevoegdheden overgedragen aan het openbaar lichaam. De deelnemers beslissen ieder afzonderlijk over de verlening van mandaat, volmacht en machtiging aan het openbaar lichaam |
Eigen vermogen – vreemd vermogen 1-1 |
€ 154.000 - € 1.327.000 |
Eigen vermogen – vreemd vermogen 31-12 |
- €389.000 - € 2.242.000 |
Coördinatie |
Team Opdrachtgeverschap |
Bestuurszetels wethouder/burgemeester |
Burgemeester Joost van Oostrum: voorzitter Algemeen Bestuur en Dagelijks Bestuur |
Planning behandeling begroting |
Toezending algemene financiële en beleidsmatige kaders vóór 15 april. |
Begrotingskaders |
Dagelijks Bestuur |
Concept |
Algemeen Bestuur |
Definitief |
Raadsleden/Collegeleden |
Toelichting
In grote lijnen is het werk wat de ODA voor de gemeente doet op te delen in drie delen: Vergunningverlening, Handhaving en advisering. Ieder jaar wordt voor het onderdeel Handhaving een planning opgesteld met enige ruimte voor onvoorziene zaken. Bij de uitvoering is de ODA een aantal moeilijker zaken tegengekomen waardoor een overschrijding van het begrote aantal uren (en bedrag) ontstond. Vergunningverlening en advisering zijn moeilijker te begroten en te beïnvloeden en erg afhankelijk van de hoeveelheid aanvragen en activiteiten die plaats vinden. Ook op deze onderdelen heeft een flinke overschrijding plaats gevonden
Tijd
Geld
In grote lijnen is het werk wat de ODA voor de gemeente doet op te delen in drie delen: Vergunningverlening, Handhaving en advisering. Ieder jaar wordt voor het onderdeel Handhaving een planning opgesteld met enige ruimte voor onvoorziene zaken. Bij de uitvoering is de ODA een aantal moeilijker zaken tegengekomen waardoor een overschrijding van het begrote aantal uren (en bedrag) ontstond. Vergunningverlening en advisering zijn moeilijker te begroten en te beïnvloeden en erg afhankelijk van de hoeveelheid aanvragen en activiteiten die plaats vinden. Ook op deze onderdelen heeft een flinke overschrijding plaats gevonden