Sitemap

  1. Blz. 1 Programmabegroting 2025
    1. Blz. 2 Programmabegroting 2025
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Inleiding
        1. Blz. 5 Inleiding
        2. Blz. 6 Overzicht van baten en lasten
        3. Blz. 7 Inleiding vervolg
        4. Blz. 8 Opzet begroting
        5. Blz. 9 Aansluiting op perspectiefnota
        6. Blz. 10 Aansluiting op perspectiefnota
        7. Blz. 11 Lezen van tabellen
      2. Blz. 12 Onze aantrekkelijke leefomgeving
        1. Blz. 13 Een aantrekkelijke, klimaatbestendige en biodiverse leefomgeving
        2. Blz. 14 Wat speelt er?
        3. Blz. 15 Speerpunt
          1. Blz. 16 Gebiedsgericht werken. (010.020)
            1. Blz. 17 We gaan voortdurend met onze inwoners en organisaties in gesprek over wat er speelt in de wijken en kernen, zodat onze activiteiten daarop aansluiten. (010.020.010)
          2. Blz. 18 Een klimaatbestendige leefomgeving. (010.030)
            1. Blz. 19 We voeren het watertakenplan uit. (010.030.030)
            2. Blz. 20 We beheren en onderhouden het openbaar groen en de gemeentelijke begraafplaatsen. (010.030.010)
            3. Blz. 21 We houden integraal rekening met de gevolgen van klimaatverandering zoals (extreme) wateroverlast, droogte en hitte.
          3. Blz. 22 Mobiliteit. (010.040)
            1. Blz. 23 We onderhouden onze infrastructuur (wegen en paden). (010.040.010)
            2. Blz. 24 We houden Berkelland bereikbaar.
          4. Blz. 25 Van Afval Naar Grondstof. (010.050)
            1. Blz. 26 We werken een nieuw grondstoffenplan (Van Afval naar Grondstof 2023-2027) uit in maatregelen waarbij we inzetten op zoveel mogelijk grondstofhergebruik en zo min mogelijk restafval. (010.050.010)
            2. Blz. 27 We gaan gericht zwerfafval tegen op basis van de halfjaarlijkse monitor zwerfafval. (010.050.020)
        4. Blz. 28 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 29 Kaders die de raad heeft vastgesteld
      3. Blz. 30 Passend wonen
        1. Blz. 31 Wat speelt er?
        2. Blz. 32 Speerpunten
          1. Blz. 33 Passend wonen in Berkelland. (020.010)
            1. Blz. 34 We vernieuwen en optimaliseren themabreed ons beleid en strategie. (020.010.040)
            2. Blz. 35 We voegen nieuwe woningen toe. (020.020.040)
            3. Blz. 36 We gebruiken onze gemeentelijke grondpositie om adaptief te kunnen programmeren. (020.010.060)
            4. Blz. 37 We zetten voor alle doelgroepen in op goed wonen in een duurzame en toekomstbestendige bestaande woningvoorraad. (020.010.010)
          2. Blz. 38 We blijven ons inzetten voor een goede dienstverlening rondom wonen. (020.020)
            1. Blz. 39 We blijven ons inzetten voor een goede dienstverlening rondom wonen. (020.020.030)
          3. Blz. 40 We werken door aan de integrale wijkontwikkeling in Neede Noordoost. (020.030)
            1. Blz. 41 We stimuleren een duurzame woningvoorraad. (020.030.010)
            2. Blz. 42 Sociale wijkontwikkeling.
            3. Blz. 43 Duurzame toekomstgerichte openbare ruimte.
        3. Blz. 44 Wat mag het kosten
        4. Blz. 45 Kaders die de raad heeft vastgesteld
      4. Blz. 46 Vitaal platteland
        1. Blz. 47 Een vitaal en innovatief buitengebied
        2. Blz. 48 Wat speelt er?
        3. Blz. 49 Speerpunt
          1. Blz. 50 Een meer duurzame vorm van landbouw in Berkelland. (030.010)
            1. Blz. 51 We onderzoeken mogelijkheden voor stimulering van meer verbinding tussen agrariërs en inwoners. (030.010.020)
            2. Blz. 52 We zoeken de samenwerking met partijen als de VK-Oost, LTO en de Marke gericht op ondersteuning van agrariërs richting een meer duurzame vorm van landbouw, zoals kringlooplandbouw.
            3. Blz. 53 We starten met een nieuw vrijwillig kavelruil project bij Stelkampsveld. (030.010.030)
          2. Blz. 54 Toekomstbestendige (agrarische) erven. (030.040)
            1. Blz. 55 We voeren het plan van aanpak voor de aanpak van vrijkomende agrarische bebouwing uit. (030.040.010)
            2. Blz. 56 We voeren het plan van aanpak voor de stimulering van de sanering van asbestdaken uit. (030.040.020)
          3. Blz. 57 Behoud en versterking van ons coulisselandschap en verhoging van de biodiversiteit. (030.020)
            1. Blz. 58 Stimuleren van aanleg van nieuwe natuur en landschap en het behoud van landschapselementen. (030.020.010)
            2. Blz. 59 We ondersteunen initiatieven en projecten in het kader van Leader. (030.020.020)
            3. Blz. 60 We voeren de uitvoeringsagenda van het biodiversiteitsplan uit. (030.020.030)
          4. Blz. 61 Het toeristisch-recreatief aanbod in Berkelland is versterkt. (030.030)
            1. Blz. 62 De uitvoeringsagenda ‘Beleef het in Berkelland 2021-2024 uitvoeren. (030.030.010)
        4. Blz. 63 Wat mag het kosten
        5. Blz. 64 Projecten
        6. Blz. 65 Kaders die de raad heeft vastgesteld
      5. Blz. 66 Nieuwe Energie
        1. Blz. 67 Wat speelt er?
        2. Blz. 68 Speerpunt
          1. Blz. 69 Innovatie en ontwikkelagenda energietransitie (040.010)
            1. Blz. 70 We gaan aan de slag met de transitievisie warmte/koude. (040.010.100)
            2. Blz. 71 We ondernemen onderzoekende proefprojecten ter verrijking van onze dienstverlening. (040.010.040)
            3. Blz. 72 We faciliteren pilots, innovatie en andere nieuwe ontwikkelingen. (040.010.040)
            4. Blz. 73 We werken richting een integrale aanpak die bijdraagt aan de verduurzaming van de buitengebieden.
            5. Blz. 74 We werken data geïnformeerd en verbeteren daarmee ons vermogen om de voortgang in de aanpak van de opgave te monitoren. (040.010.070)
            6. Blz. 75 We gebruiken strategische communicatie- en participatie instrumenten om ons beleid te klankborden met als doel het draagvlak te vergroten.(040.010.060)
            7. Blz. 76 We onderzoeken slimme oplossingen die de door netcongestie beperkte vestigingsmogelijkheden voor bedrijven op de bedrijventerreinen verruimen. (040.010.090)
            8. Blz. 77 We ontwikkelen een formule voor lokaal eigenaarschap van grootschalige opwek. (040.010.010)
          2. Blz. 78 Verduurzaming woningen. (040.060)
            1. Blz. 79 We informeren inwoners bij het maken van de juiste keuzes in de verduurzaming van woningen. (040.060.050)
            2. Blz. 80 We ondersteunen inwoners door de inzet van financieel- en energie advies. (040.060.030)
            3. Blz. 81 We bieden gunstige financiële producten (leningen) aan om verduurzaming voor iedereen mogelijk te maken. (040.060.023)
            4. Blz. 82 We stimuleren het nemen van concrete energiemaatregelen door de uitgifte van subsidies (040.060.020)
          3. Blz. 83 Verduurzaming bedrijven. (040.020)
            1. Blz. 84 We zorgen ervoor dat de Omgevingsdienst bedrijven controleert.
            2. Blz. 85 We bieden gunstige financiële producten (leningen) aan om verduurzaming voor iedereen mogelijk te maken. (040.060.023)
            3. Blz. 86 We zetten in op informatievoorziening en advies om bedrijven te helpen de juiste keuzes te maken in de verduurzaming. (040.020.024)
            4. Blz. 87 We stimuleren het nemen van concrete energiemaatregelen door het beschikbaar stellen van energie-adviezen. (040.020.024)
          4. Blz. 88 Verduurzaming maatschappelijke instellingen. (040.040)
            1. Blz. 89 We gaan door met de subsidieregeling maatschappelijke initiatieven. (040.040.040)
            2. Blz. 90 We ondersteunen maatschappelijke instellingen en sportvereniging bij de verduurzaming van de eigen accommodatie door middel van procesbegeleiding. (040.040.010)
            3. Blz. 91 We bieden gunstige financiële producten aan om verduurzaming voor iedereen mogelijk te maken. (040.020.020)
          5. Blz. 92 Regionale samenwerking in de Achterhoek. (040.050)
            1. Blz. 93 We werken met andere overheden aan de regionale samenwerking voor de energietransitie. (040.050.020)
          6. Blz. 94 Grootschalige Opwek en Energie infrastructuur (040.070)
            1. Blz. 95 We stellen het herijkte RODE (Ruimtelijke Ordening en Duurzame Energie) beleidskader vast en begeleiden initiatiefnemers voor energie opwek. (040.070.010)
        3. Blz. 96 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 97 Beleidskaders die de raad heeft vastgesteld
      6. Blz. 98 Een toekomstbestendig sociaal domein
        1. Blz. 99 Wat speelt er?
        2. Blz. 100 Speerpunt
          1. Blz. 101 Gelijke kansen en toegankelijkheid. (050.010)
            1. Blz. 102 Wij richten ons op toegankelijkheid, kansengelijkheid en inclusie. (050.010.030)
            2. Blz. 103 Er is een integraal programma dat richting geeft aan de koers voor inburgering. (050.010.020)
            3. Blz. 104 We ondersteunen nieuwkomers binnen een brede sociale basis. (050.010.010)
            4. Blz. 105 We dragen zorg voor vluchtelingen uit de regio.
          2. Blz. 106 Een sterke sociale basis gericht op preventie en gezondheid. (050.020)
            1. Blz. 107 We ondersteunen mantelzorgers en vrijwilligers. (050.020.010)
            2. Blz. 108 We zetten in op het welzijn en de gezondheid van onze jeugd. (050.020.020)
            3. Blz. 109 We zetten in op het welzijn en de gezondheid van onze inwoners. (050.020.030)
          3. Blz. 110 Uitvoering van de WMO. (050.030)
            1. Blz. 111 Wij bieden onze inwoners maatschappelijke ondersteuning indien zij niet op eigen kracht en/of met hulp van hun omgeving voldoende zelfredzaam zijn of kunnen participeren in de samenleving. (050.030.010)
            2. Blz. 112 We verbinden waar nodig zorg, wonen en veiligheid voor passende ondersteuning van inwoners. (050.030.030)
            3. Blz. 113 We ontwikkelen met ZOOV een nieuw concept voor vraagafhankelijk vervoer. (050.030.020)
          4. Blz. 114 Uitvoering van de Jeugdwet. (050.040)
            1. Blz. 115 Wij bieden onze jonge inwoners en hun ouders/verzorgers jeugdhulp. (050.040.010)
            2. Blz. 116 Leerlingenvervoer en vraagafhankelijk jeugdvervoer zijn beschikbaar binnen onze gemeente. (050.040.030)
            3. Blz. 117 Wij verbeteren de samenwerking tussen ouders, school, politie en hulpverleners voor het veilig en ‘zo thuis mogelijk’ opgroeien van onze jeugd. (050.040.020)
          5. Blz. 118 Een robuuste uitvoering en toegang. (050.500)
            1. Blz. 119 Voormekaar staat voor een robuuste toegang waarin de dienstverlening aansluit bij nieuwe ontwikkelingen.
            2. Blz. 120 Wij versterken onze regionale samenwerking en zoeken verbanden wanneer dit onze effectiviteit verbetert.
            3. Blz. 121 We hebben oog voor de tevredenheid van onze inwoners.
        3. Blz. 122 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 123 Kaders die de raad heeft vastgesteld
      7. Blz. 124 Sport en cultuur bewegen je!
        1. Blz. 125 Wat speelt er?
        2. Blz. 126 Speerpunt
          1. Blz. 127 Sport en Cultuur dragen bij aan een sterke sociale basis. (060.010)
            1. Blz. 128 Buitenkunst, Vormgeving en Architectuur in de openbare ruimte.
            2. Blz. 129 Cultureel erfgoed. (060.010.040)
            3. Blz. 130 Educatie en participatie. (060.010.030)
            4. Blz. 131 Evenementen.
            5. Blz. 132 Heel Berkelland beweegt. (060.010.020)
            6. Blz. 133 Podia, muziekcultuur en amateurkunst.
            7. Blz. 134 Strategie, Beleid en Innovatie. (060.010.010)
            8. Blz. 135 Taal en media. (060.010.050)
            9. Blz. 136 We zetten combinatiefunctionarissen in (brede impuls) die verbindingen leggen tussen sport, cultuur en welzijn. (060.010.100)
          2. Blz. 137 Toekomstbestendige accommodaties. (060.020)
            1. Blz. 138 Culturele accommodaties. (060.020.010)
            2. Blz. 139 Sportaccommodaties. (060.020.020)
            3. Blz. 140 Zwembaden. (060.020.030)
        3. Blz. 141 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 142 Beleidskaders die de raad heeft vastgesteld
      8. Blz. 143 Werken en leren
        1. Blz. 144 Een warm welkom voor werk
        2. Blz. 145 Wat speelt er?
        3. Blz. 146 Speerpunt
          1. Blz. 147 Goede onderwijshuisvesting en onderwijs dat aansluit op de lokale en regionale arbeidsmarkt. (070.010)
            1. Blz. 148 We investeren in passende toekomstbestendige huisvesting van scholen en houden rekening met onder andere demografische ontwikkelingen. (070.010.020)
            2. Blz. 149 Bewaken dat er goed onderwijs is dat aansluit op lokale en regionale arbeidsmarkt.
          2. Blz. 150 Actieve deelname aan de arbeidsmarkt voor iedereen die dat kan. (070.020)
            1. Blz. 151 Wij ondersteunen inwoners in re-integratie en toeleiding naar (betaald) werk. (070.020.010)
            2. Blz. 152 Wij stimuleren inwoners om maximaal te participeren in de samenleving. (070.020.020)
          3. Blz. 153 Goed vestigingsklimaat voor ondernemers. (070.030)
            1. Blz. 154 We voeren de economische agenda uit.
            2. Blz. 155 We creëren voldoende fysieke ontwikkelingsmogelijkheden voor nieuwe of bestaande ondernemers.
          4. Blz. 156 Vitale winkelcentra. (070.040)
            1. Blz. 157 Samen met inwoners, ondernemers en organisaties via zogenaamde taskforces voor elke kern (en centrum), gaan we aan de slag met de revitalisering van de centra. (070.040.020)
            2. Blz. 158 Faciliteren van het ondernemersfonds. (070.040.010)
          5. Blz. 159 Gerichte armoedebestrijding. (070.060)
            1. Blz. 160 Wij bieden aanvullende inkomensondersteunende regelingen voor inwoners. (070.060.010)
            2. Blz. 161 Wij investeren in de lokale aanpak schuldhulpverlening. (070.060.030)
            3. Blz. 162 Wij werken samen binnen een dekkend netwerk met externe ketenpartners.
        4. Blz. 163 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 164 Kaders die de raad heeft vastgesteld
      9. Blz. 165 Veiligheid
        1. Blz. 166 Veilig zijn in Berkelland? Daar zorgen we samen voor!
        2. Blz. 167 Wat speelt er?
        3. Blz. 168 Speerpunt
          1. Blz. 169 Veiligheid, integraal en risicobewust. (080.030)
            1. Blz. 170 Doorontwikkeling Zorg en veiligheid.
            2. Blz. 171 We stellen een uitvoeringsplan integrale veiligheid op. (080.020.010)
          2. Blz. 172 Crisisbeheersing. (080.020)
            1. Blz. 173 We dragen bij aan de Veiligheidsregio Noord Oost Gelderland. (080.020.020)
          3. Blz. 174 Vergunningverlening en handhaving. (080.010)
            1. Blz. 175 Verdere professionalisering en digitalisering vergunningverlening. (080.010.020)
            2. Blz. 176 Actualisering handhavingsbeleid. (080.010.010)
          4. Blz. 177 Ondermijning
            1. Blz. 178 We blijven sterk inzetten op bewustwording met betrekking tot ondermijning.
        4. Blz. 179 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 180 Kaders die de raad heeft vastgesteld
        6. Blz. 181 Beleidsindicatoren
      10. Blz. 182 Algemeen bestuur en bedrijfsvoering
        1. Blz. 183 Wat speelt er?
        2. Blz. 184 Speerpunt
          1. Blz. 185 Algemeen bestuur en bedrijfsvoering.
            1. Blz. 186 Bestuur. (090.010.010)
          2. Blz. 187 Klantgerichte dienstverlening.
            1. Blz. 188 Dienstverlening. (090.020.010) en 090.020.030)
            2. Blz. 189 We voeren dientsverleningsovereenkomsten uit. (090.020020)
          3. Blz. 190 Moderne bedrijfsvoering.
            1. Blz. 191 Bedrijfsvoering. (090.030.010 t/m 090.030.050)
            2. Blz. 192 Gemeente als voorbeeld
        3. Blz. 193 Wat mag het kosten?
      11. Blz. 194 Overzicht van algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
        1. Blz. 195 Wat speelt er?
        2. Blz. 196 Doelstellingen
          1. Blz. 197 Treasury. (100.010)
          2. Blz. 198 Dekkingsmiddelen. (100.020)
        3. Blz. 199 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 200 Kaders die de raad heeft vastgesteld
      12. Blz. 201 Financiële begroting
        1. Blz. 202 Structureel saldo begroting
        2. Blz. 203 Baten en lasten 2025 per programma
        3. Blz. 204 Saldi per programma 2023-2028
        4. Blz. 205 Algemene dekkingsmiddelen
        5. Blz. 206 Overzicht van incidentele baten en lasten 2025-2028 per programma
        6. Blz. 207 Meerjaren balansprognose
        7. Blz. 208 Toelichting balans
        8. Blz. 209 EMU saldi
        9. Blz. 210 Overzicht baten en lasten per taakveld
        10. Blz. 211 Overzicht van baten en lasten voor het taakveld overhead
        11. Blz. 212 Jaarlijks terugkerende arbeidskosten gerelateerde verplichtingen van vergelijkbaar volume
        12. Blz. 213 Uitgangspunten
    3. Blz. 214 Paragrafen
      1. Blz. 215 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 216 Berkelland goed georganiseerd!
        2. Blz. 217 Trends en ontwikkelingen
        3. Blz. 218 Planning en control
        4. Blz. 219 HRM/personeelsbeleid
        5. Blz. 220 Integriteit
        6. Blz. 221 Arbeidsmarktstrategie
        7. Blz. 222 Privacy en informatieveiligheid
        8. Blz. 223 Interne controle en rechtmatigheid
        9. Blz. 224 Integrale kwaliteitszorg
        10. Blz. 225 Fiscale risico's
        11. Blz. 226 ICT en informatievoorziening
        12. Blz. 227 Wetgeving
      2. Blz. 228 Wet open overheid
        1. Blz. 229 Wettelijk kader
        2. Blz. 230 Toelichting
      3. Blz. 231 Grondbeleid
        1. Blz. 232 Wat speelt er?
        2. Blz. 233 Wat zijn de kosten?
      4. Blz. 234 Lokale heffingen
        1. Blz. 235 Inleiding
        2. Blz. 236 Beleid
        3. Blz. 237 Geraamde opbrengsten uit lokale heffingen
        4. Blz. 238 Ontwikkeling lastendruk
        5. Blz. 239 Toelichting lastendruk
        6. Blz. 240 Belastingen
        7. Blz. 241 Toelichting belastingen
        8. Blz. 242 Bestemmingsheffingen
        9. Blz. 243 Afvalstoffenheffing
        10. Blz. 244 Toelichting ASH
        11. Blz. 245 Toelichting ASH2
        12. Blz. 246 Rioolheffing
        13. Blz. 247 Toelichting rioolheffing
        14. Blz. 248 Retributies/rechten
        15. Blz. 249 Begraafrechten
        16. Blz. 250 Marktgelden
        17. Blz. 251 Leges
        18. Blz. 252 Kwijtscheldingsbeleid
      5. Blz. 253 Weerstandsvermogen
        1. Blz. 254 Wat speelt er?
        2. Blz. 255 Wettelijk kader
        3. Blz. 256 Inventarisatie risico's
        4. Blz. 257 Toelichting op tabel
        5. Blz. 258 Inventarisatie weerstandscapaciteit
        6. Blz. 259 Relatie benodigde en beschikbare weerstandscapaciteit
        7. Blz. 260 Risicobeheersing
        8. Blz. 261 Kengetallen financiële positie
      6. Blz. 262 Verbonden partijen
        1. Blz. 263 Samenwerkingspartijen
        2. Blz. 264 Inleiding
        3. Blz. 265 Speerpunten
          1. Blz. 266 Gemeenschappelijke regelingen
            1. Blz. 267 8RHK ambassadeurs, Doetinchem.
            2. Blz. 268 GGD Noord- en Oost Gelderland, Apeldoorn.
            3. Blz. 269 Fijnder, Oost Gelre.
            4. Blz. 270 Stadsbank Oost Nederland, Enschede.
            5. Blz. 271 Veiligheidsregio Noord Oost Gelderland, Apeldoorn.
            6. Blz. 272 Erfgoedcentrum Achterhoek en Liemers (ECAL), Doetinchem.
            7. Blz. 273 Omgevingsdienst Achterhoek, Bronckhorst.
          2. Blz. 274 Overige verbonden partijen
            1. Blz. 275 Euregio.
          3. Blz. 276 Stichtingen en verenigingen
            1. Blz. 277 P10.
          4. Blz. 278 Vennootschappen en coöperaties
            1. Blz. 279 Agem Gemeentelijke Energie B.V..
            2. Blz. 280 Alliander N.V., Arnhem.
            3. Blz. 281 BNG Bank N.V., Den Haag.
            4. Blz. 282 Coöperatie Energieloket Achterhoek U.A.
            5. Blz. 283 Gebiedsonderneming Laarberg B.V., Oost Gelre.
            6. Blz. 284 Gebiedsonderneming Laarberg C.V., Oost Gelre.
            7. Blz. 285 Twence B.V., Hengelo.
            8. Blz. 286 Twente Milieu
            9. Blz. 287 Vitens N.V., Zwolle.
      7. Blz. 288 Financiering
        1. Blz. 289 Financiering
        2. Blz. 290 Inleiding
        3. Blz. 291 Ontwikkelingen
        4. Blz. 292 Verwachte liquiditeitsontwikkeling
        5. Blz. 293 Risicobeheer
        6. Blz. 294 Conclusie renterisiconorm
        7. Blz. 295 Koersrisico's
        8. Blz. 296 Kredietrisico's
        9. Blz. 297 Liquiditeitsrisico's
        10. Blz. 298 Valutarisico's
        11. Blz. 299 Rentelasten en baten
        12. Blz. 300 Rentebaten
      8. Blz. 301 Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 302 Onderhoud kapitaalgoederen
        2. Blz. 303 Inleiding
        3. Blz. 304 Riolering en water
        4. Blz. 305 Onderhouden van wegen
        5. Blz. 306 Wegen 2
        6. Blz. 307 Wegen 3
        7. Blz. 308 Wegen 4
        8. Blz. 309 Toelichting financiën wegen
        9. Blz. 310 Openbare verlichting
        10. Blz. 311 Groen en speelvoorzieningen
        11. Blz. 312 Onderhoud gebouwen
        12. Blz. 313 Gebouwen 2
      9. Blz. 314 Reserves en voorzieningen
        1. Blz. 315 Wat speelt er?
        2. Blz. 316 Overzicht reserves
        3. Blz. 317 Algemene reserve
        4. Blz. 318 Bestuurlijke claims
        5. Blz. 319 Egalisatiereserve investeringen
        6. Blz. 320 Egalisatiereserve bouwgrondexploitaties
        7. Blz. 321 Wegen
        8. Blz. 322 Onderwijshuisvesting
        9. Blz. 323 Sportvastgoed
        10. Blz. 324 Meerjarenoverzicht reserves
        11. Blz. 325 Voorzieningen
    4. Blz. 326 Bijlagen
      1. Blz. 327 Bijlage 1: Verplichte beleidsindicatoren
        1. Blz. 328 Toelichting
        2. Blz. 329 Een passende woning
        3. Blz. 330 Onze aantrekkelijke leefomgeving
        4. Blz. 331 Een toekomstbestendig Sociaal Domein
        5. Blz. 332 Werken en leren
        6. Blz. 333 Nieuwe energie
        7. Blz. 334 Sport en Cultuur bewegen je!
        8. Blz. 335 Veiligheid
        9. Blz. 336 Algemeen bestuur en Bedrijfsvoering
      2. Blz. 337 Bijlage 2: Overzicht subsidies
        1. Blz. 338 Toelichting
        2. Blz. 339 Onze aantrekkelijke leefomgeving
        3. Blz. 340 Een toekomstbestendig Sociaal Domein
        4. Blz. 341 Werken en leren
        5. Blz. 342 Sport en Cultuur bewegen je!
        6. Blz. 343 Nieuwe energie
      3. Blz. 344 Bijlage 3: Investeringen 2025
        1. Blz. 345 Investeringen
    5. Activiteiten
    6. Zoeken
    7. Publicatie bijlagen
    8. Contact
    9. PrivacyStatement
    10. Sitemap