Sitemap

  1. Blz. 1 Programmabegroting 2026
    1. Blz. 2 Programmabegroting 2026
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 Inleiding
        1. Blz. 5 Inleiding
        2. Blz. 6 Overzicht van baten en lasten
        3. Blz. 7 Inleiding vervolg
        4. Blz. 8 Opzet begroting
        5. Blz. 9 Aansluiting op perspectiefnota
        6. Blz. 10 Aansluiting op perspectiefnota
        7. Blz. 11 Lezen van tabellen
      2. Blz. 12 Onze aantrekkelijke leefomgeving
        1. Blz. 13 Een aantrekkelijke, klimaatbestendige en biodiverse leefomgeving
        2. Blz. 14 Wat speelt er?
        3. Blz. 15 Speerpunt
          1. Blz. 16 Gebiedsgericht werken. (010.020)
            1. Blz. 17 We gaan voortdurend met onze inwoners en organisaties in gesprek over wat er speelt in de wijken en kernen, zodat onze activiteiten daarop aansluiten. (010.020.010)
          2. Blz. 18 Een klimaatbestendige leefomgeving. (010.030)
            1. Blz. 19 We voeren het watertakenplan uit. (010.030.030)
            2. Blz. 20 We beheren en onderhouden het openbaar groen en de gemeentelijke begraafplaatsen. (010.030.010)
            3. Blz. 21 We houden integraal rekening met de gevolgen van klimaatverandering zoals (extreme) wateroverlast, droogte en hitte.
          3. Blz. 22 Mobiliteit. (010.040)
            1. Blz. 23 We onderhouden onze infrastructuur (wegen en paden). (010.040.010)
            2. Blz. 24 We houden Berkelland bereikbaar.
          4. Blz. 25 Van Afval Naar Grondstof. (010.050)
            1. Blz. 26 We werken een nieuw grondstoffenplan (Van Afval naar Grondstof 2023-2027) uit in maatregelen waarbij we inzetten op zoveel mogelijk grondstofhergebruik en zo min mogelijk restafval. (010.050.010)
            2. Blz. 27 We gaan gericht zwerfafval tegen op basis van de halfjaarlijkse monitor zwerfafval. (010.050.020)
        4. Blz. 28 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 29 Kaders die de raad heeft vastgesteld
      3. Blz. 30 Passend wonen
        1. Blz. 31 Wat speelt er?
        2. Blz. 32 Speerpunten
          1. Blz. 33 Passend wonen in Berkelland. (020.010)
            1. Blz. 34 We gebruiken onze gemeentelijke grondpositie om adaptief te kunnen programmeren. (020.010.060)
            2. Blz. 35 We vernieuwen en optimaliseren themabreed ons beleid en strategie. (020.010.040)
            3. Blz. 36 We voegen nieuwe woningen toe. (020.020.040)
            4. Blz. 37 We zetten voor alle doelgroepen in op goed wonen in een duurzame en toekomstbestendige bestaande woningvoorraad. (020.010.010)
            5. Blz. 38 WBI-projecten (020.010.070)
          2. Blz. 39 We blijven ons inzetten voor een goede dienstverlening rondom wonen. (020.020)
            1. Blz. 40 We blijven ons inzetten voor een goede dienstverlening rondom wonen. (020.020.030)
          3. Blz. 41 We werken door aan de integrale wijkontwikkeling in Neede Noordoost. (020.030)
            1. Blz. 42 Wijkaanpak Neede Noord Oost
        3. Blz. 43 Wat mag het kosten
        4. Blz. 44 Kaders die de raad heeft vastgesteld
      4. Blz. 45 Vitaal platteland
        1. Blz. 46 Een vitaal en innovatief buitengebied
        2. Blz. 47 Wat speelt er?
        3. Blz. 48 Speerpunt
          1. Blz. 49 Een meer duurzame vorm van landbouw in Berkelland. (030.010)
            1. Blz. 50 We onderzoeken mogelijkheden voor stimulering van meer verbinding tussen agrariërs en inwoners. (030.010.020)
            2. Blz. 51 We zoeken de samenwerking met partijen als de VK-Oost, LTO en de Marke gericht op ondersteuning van agrariërs richting een meer duurzame vorm van landbouw, zoals kringlooplandbouw.
            3. Blz. 52 We starten met een nieuw vrijwillig kavelruil project bij Stelkampsveld. (030.010.030)
          2. Blz. 53 Toekomstbestendige (agrarische) erven. (030.040)
            1. Blz. 54 We voeren het plan van aanpak voor de aanpak van vrijkomende agrarische bebouwing uit. (030.040.010)
            2. Blz. 55 We voeren het plan van aanpak voor de stimulering van de sanering van asbestdaken uit. (030.040.020)
          3. Blz. 56 Behoud en versterking van ons coulisselandschap en verhoging van de biodiversiteit. (030.020)
            1. Blz. 57 Stimuleren van aanleg van nieuwe natuur en landschap en het behoud van landschapselementen. (030.020.010)
            2. Blz. 58 We ondersteunen initiatieven en projecten in het kader van Leader. (030.020.020)
            3. Blz. 59 We voeren de uitvoeringsagenda van het biodiversiteitsplan uit. (030.020.030)
          4. Blz. 60 Het toeristisch-recreatief aanbod in Berkelland is versterkt. (030.030)
            1. Blz. 61 De uitvoeringsagenda ‘Beleef het in Berkelland 2021-2024' uitvoeren. (030.030.010)
        4. Blz. 62 Wat mag het kosten
        5. Blz. 63 Kaders die de raad heeft vastgesteld
      5. Blz. 64 Nieuwe Energie
        1. Blz. 65 Wat speelt er?
        2. Blz. 66 Speerpunt
          1. Blz. 67 Innovatie- en ontwikkelagenda energietransitie (040.010)
            1. Blz. 68 We faciliteren pilots, innovatie en andere nieuwe ontwikkelingen. (040.010.040)
            2. Blz. 69 We gaan aan de slag met de transitievisie warmte/koude. (040.010.100)
            3. Blz. 70 We ondernemen onderzoekende proefprojecten ter verrijking van onze dienstverlening. (040.010.040)
            4. Blz. 71 We onderzoeken slimme oplossingen die de door netcongestie beperkte vestigingsmogelijkheden voor bedrijven op de bedrijventerreinen verruimen. (040.010.090)
            5. Blz. 72 We ontwikkelen een formule voor lokaal eigenaarschap van grootschalige opwek. (040.010.010)
            6. Blz. 73 We werken data geïnformeerd en verbeteren daarmee ons vermogen om de voortgang in de aanpak van de opgave te monitoren. (040.010.070)
            7. Blz. 74 We werken richting een integrale aanpak die bijdraagt aan de verduurzaming van de buitengebieden.
            8. Blz. 75 We starten regionaal een onderzoek naar een afwegingskader voor batterijopslag.
          2. Blz. 76 Verduurzaming woningen. (040.060)
            1. Blz. 77 We informeren inwoners bij het maken van de juiste keuzes in de verduurzaming van woningen. (040.060.050)
            2. Blz. 78 We ondersteunen inwoners door de inzet van financieel- en energieadvies. (040.060.030)
            3. Blz. 79 We bieden gunstige financiële producten (leningen) aan om verduurzaming voor iedereen mogelijk te maken. (040.060.023)
            4. Blz. 80 We stimuleren het nemen van concrete energiemaatregelen door de uitgifte van subsidies (040.060.020)
          3. Blz. 81 Verduurzaming bedrijven. (040.020)
            1. Blz. 82 We bieden gunstige financiële producten (leningen) aan om verduurzaming voor iedereen mogelijk te maken. (040.060.023)
            2. Blz. 83 We stimuleren het nemen van concrete energiemaatregelen door het beschikbaar stellen van energie-adviezen. (040.020.024)
            3. Blz. 84 We zetten in op informatievoorziening en advies om bedrijven te helpen de juiste keuzes te maken in de verduurzaming. (040.020.024)
            4. Blz. 85 Bedrijven worden begeleid bij het nemen van verplichte duurzaamheidsmaatregelen.
          4. Blz. 86 Verduurzaming maatschappelijke instellingen. (040.040)
            1. Blz. 87 We gaan door met de subsidieregeling maatschappelijke initiatieven. (040.040.040)
            2. Blz. 88 We ondersteunen maatschappelijke instellingen en sportvereniging bij de verduurzaming van de eigen accommodatie door middel van procesbegeleiding. (040.040.010)
            3. Blz. 89 We bieden gunstige financiële producten aan om verduurzaming voor iedereen mogelijk te maken. (040.020.020)
          5. Blz. 90 Regionale samenwerking in de Achterhoek. (040.050)
            1. Blz. 91 We werken met andere overheden aan de regionale samenwerking voor de energietransitie. (040.050.020)
          6. Blz. 92 Grootschalige Opwek en Energie infrastructuur (040.070)
            1. Blz. 93 We stellen het herijkte RODE (Ruimtelijke Ordening en Duurzame Energie) beleidskader vast en begeleiden initiatiefnemers voor energie opwek. (040.070.010)
        3. Blz. 94 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 95 Beleidskaders die de raad heeft vastgesteld
      6. Blz. 96 Een toekomstbestendig sociaal domein
        1. Blz. 97 Wat speelt er?
        2. Blz. 98 Speerpunt
          1. Blz. 99 Gelijke kansen en toegankelijkheid. (050.010)
            1. Blz. 100 Er is een integraal programma dat richting geeft aan de koers voor inburgering. (050.010.020)
            2. Blz. 101 We dragen zorg voor vluchtelingen uit de regio.
            3. Blz. 102 We ondersteunen nieuwkomers binnen een brede sociale basis. (050.010.010)
            4. Blz. 103 Wij richten ons op toegankelijkheid, kansengelijkheid en inclusie. (050.010.030)
          2. Blz. 104 Een sterke sociale basis gericht op preventie en gezondheid. (050.020)
            1. Blz. 105 We ondersteunen mantelzorgers en vrijwilligers. (050.020.010)
            2. Blz. 106 We zetten in op het welzijn en de gezondheid van onze jeugd. (050.020.020)
            3. Blz. 107 We zetten in op het welzijn en de gezondheid van onze inwoners. (050.020.030)
          3. Blz. 108 Uitvoering van de Wmo. (050.030)
            1. Blz. 109 We ontwikkelen met ZOOV een nieuw concept voor vraagafhankelijk vervoer. (050.030.020)
            2. Blz. 110 We verbinden waar nodig zorg, wonen en veiligheid voor passende ondersteuning van inwoners. (050.030.030)
            3. Blz. 111 Wij bieden onze inwoners maatschappelijke ondersteuning indien zij niet op eigen kracht en/of met hulp van hun omgeving voldoende zelfredzaam zijn of kunnen participeren in de samenleving. (050.030.010)
          4. Blz. 112 Uitvoering van de Jeugdwet. (050.040)
            1. Blz. 113 Wij bieden onze jonge inwoners en hun ouders/verzorgers jeugdhulp. (050.040.010)
            2. Blz. 114 Leerlingenvervoer en vraagafhankelijk jeugdvervoer zijn beschikbaar binnen onze gemeente. (050.040.030)
            3. Blz. 115 Wij verbeteren de samenwerking tussen ouders, school, politie en hulpverleners voor het veilig en ‘zo thuis mogelijk’ opgroeien van onze jeugd. (050.040.020)
          5. Blz. 116 Een robuuste uitvoering en toegang. (050.500)
            1. Blz. 117 Voormekaar staat voor een robuuste toegang waarin de dienstverlening aansluit bij nieuwe ontwikkelingen.
            2. Blz. 118 Wij versterken onze regionale samenwerking en zoeken verbanden wanneer dit onze effectiviteit verbetert.
            3. Blz. 119 We hebben oog voor de tevredenheid van onze inwoners.
        3. Blz. 120 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 121 Kaders die de raad heeft vastgesteld
      7. Blz. 122 Sport en cultuur bewegen je!
        1. Blz. 123 Wat speelt er?
        2. Blz. 124 Speerpunt
          1. Blz. 125 Sport en Cultuur dragen bij aan een sterke sociale basis. (060.010)
            1. Blz. 126 Buitenkunst, Vormgeving en Architectuur in de openbare ruimte.
            2. Blz. 127 Cultureel erfgoed. (060.010.040)
            3. Blz. 128 Educatie en participatie. (060.010.030)
            4. Blz. 129 Evenementen.
            5. Blz. 130 Heel Berkelland beweegt. (060.010.020)
            6. Blz. 131 Podia, muziekcultuur en amateurkunst.
            7. Blz. 132 Strategie, Beleid en Innovatie. (060.010.010)
            8. Blz. 133 Taal en media. (060.010.050)
            9. Blz. 134 We zetten combinatiefunctionarissen in (brede impuls) die verbindingen leggen tussen sport, cultuur en welzijn. (060.010.100)
          2. Blz. 135 Toekomstbestendige accommodaties. (060.020)
            1. Blz. 136 Culturele accommodaties. (060.020.010)
            2. Blz. 137 Sportaccommodaties. (060.020.020)
            3. Blz. 138 Zwembaden. (060.020.030)
        3. Blz. 139 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 140 Beleidskaders die de raad heeft vastgesteld
      8. Blz. 141 Werken en leren
        1. Blz. 142 Een warm welkom voor werk
        2. Blz. 143 Wat speelt er?
        3. Blz. 144 Speerpunt
          1. Blz. 145 Goede onderwijshuisvesting en onderwijs dat aansluit op de lokale en regionale arbeidsmarkt. (070.010)
            1. Blz. 146 We investeren in passende toekomstbestendige huisvesting van scholen en houden rekening met onder andere demografische ontwikkelingen. (070.010.020)
            2. Blz. 147 Bewaken dat er goed onderwijs is dat aansluit op lokale en regionale arbeidsmarkt.
          2. Blz. 148 Actieve deelname aan de arbeidsmarkt voor iedereen die dat kan. (070.020)
            1. Blz. 149 Wij ondersteunen inwoners in re-integratie en toeleiding naar (betaald) werk. (070.020.010)
            2. Blz. 150 Wij stimuleren inwoners om maximaal te participeren in de samenleving. (070.020.020)
          3. Blz. 151 Goed vestigingsklimaat voor ondernemers. (070.030)
            1. Blz. 152 We voeren de economische agenda uit.
            2. Blz. 153 We creëren voldoende fysieke ontwikkelingsmogelijkheden voor nieuwe of bestaande ondernemers.
          4. Blz. 154 Vitale winkelcentra. (070.040)
            1. Blz. 155 Samen met inwoners, ondernemers en organisaties via zogenaamde taskforces voor elke kern (en centrum), gaan we aan de slag met de revitalisering van de centra. (070.040.020)
            2. Blz. 156 Faciliteren van het ondernemersfonds. (070.040.010)
          5. Blz. 157 Gerichte armoedebestrijding. (070.060)
            1. Blz. 158 Wij bieden aanvullende inkomensondersteunende regelingen voor inwoners. (070.060.010)
            2. Blz. 159 Wij investeren in de lokale aanpak schuldhulpverlening. (070.060.030)
            3. Blz. 160 Wij werken samen binnen een dekkend netwerk met externe ketenpartners.
        4. Blz. 161 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 162 Kaders die de raad heeft vastgesteld
      9. Blz. 163 Veiligheid
        1. Blz. 164 Veilig zijn in Berkelland? Daar zorgen we samen voor!
        2. Blz. 165 Wat speelt er?
        3. Blz. 166 Speerpunt
          1. Blz. 167 Veiligheid, integraal en risicobewust. (080.030)
            1. Blz. 168 Doorontwikkeling Zorg en veiligheid.
            2. Blz. 169 We stellen een uitvoeringsplan integrale veiligheid op. (080.020.010)
          2. Blz. 170 Crisisbeheersing. (080.020)
            1. Blz. 171 We dragen bij aan de Veiligheidsregio Noord Oost Gelderland. (080.020.020)
          3. Blz. 172 Vergunningverlening en handhaving. (080.010)
            1. Blz. 173 Verdere professionalisering en digitalisering vergunningverlening. (080.010.020)
            2. Blz. 174 Actualisering handhavingsbeleid. (080.010.010)
          4. Blz. 175 Ondermijning
            1. Blz. 176 We blijven sterk inzetten op bewustwording met betrekking tot ondermijning.
        4. Blz. 177 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 178 Kaders die de raad heeft vastgesteld
        6. Blz. 179 Beleidsindicatoren
      10. Blz. 180 Algemeen bestuur en bedrijfsvoering
        1. Blz. 181 Wat speelt er?
        2. Blz. 182 Speerpunt
          1. Blz. 183 Algemeen bestuur en bedrijfsvoering.
            1. Blz. 184 Bestuur. (090.010.010)
          2. Blz. 185 Klantgerichte dienstverlening.
            1. Blz. 186 Dienstverlening. (090.020.010) en 090.020.030)
            2. Blz. 187 We voeren dientsverleningsovereenkomsten uit. (090.020020)
          3. Blz. 188 Moderne bedrijfsvoering.
            1. Blz. 189 Bedrijfsvoering. (090.030.010 t/m 090.030.050)
            2. Blz. 190 Gemeente als voorbeeld
        3. Blz. 191 Wat mag het kosten?
      11. Blz. 192 Overzicht van algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
        1. Blz. 193 Wat speelt er?
        2. Blz. 194 Doelstellingen
          1. Blz. 195 Treasury. (100.010)
          2. Blz. 196 Dekkingsmiddelen. (100.020)
        3. Blz. 197 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 198 Kaders die de raad heeft vastgesteld
      12. Blz. 199 Financiële begroting
        1. Blz. 200 Structureel saldo begroting
        2. Blz. 201 Baten en lasten 2026 per programma
        3. Blz. 202 Saldi per programma 2024-2029
        4. Blz. 203 Algemene dekkingsmiddelen
        5. Blz. 204 Overzicht van incidentele baten en lasten 2026-2029 per programma
        6. Blz. 205 Meerjaren balansprognose
        7. Blz. 206 Toelichting balans
        8. Blz. 207 EMU saldi
        9. Blz. 208 Overzicht baten en lasten per taakveld
        10. Blz. 209 Overzicht van baten en lasten voor het taakveld overhead
        11. Blz. 210 Jaarlijks terugkerende arbeidskosten gerelateerde verplichtingen van vergelijkbaar volume
        12. Blz. 211 Uitgangspunten
    3. Blz. 212 Paragrafen
      1. Blz. 213 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 214 Berkelland goed georganiseerd!
        2. Blz. 215 Trends en ontwikkelingen
        3. Blz. 216 Organisatieontwikkeling
        4. Blz. 217 Planning en control
        5. Blz. 218 Integriteit
        6. Blz. 219 Arbeidsmarktstrategie
        7. Blz. 220 Privacy en informatieveiligheid
        8. Blz. 221 Interne controle, rechtmatigheid en integrale kwaliteitszorg
        9. Blz. 222 Fiscale risico's
        10. Blz. 223 ICT en informatievoorziening
        11. Blz. 224 Wetgeving
        12. Blz. 225 Maatschappelijke ontwikkelingen
      2. Blz. 226 Wet open overheid
        1. Blz. 227 Wettelijk kader
        2. Blz. 228 Toelichting
      3. Blz. 229 Grondbeleid
        1. Blz. 230 Wat speelt er?
        2. Blz. 231 Wat zijn de kosten?
      4. Blz. 232 Lokale heffingen
        1. Blz. 233 Inleiding
        2. Blz. 234 Beleid
        3. Blz. 235 Geraamde opbrengsten uit lokale heffingen
        4. Blz. 236 toelichting geraamde opbrengsten
        5. Blz. 237 Ontwikkeling lastendruk
        6. Blz. 238 Toelichting lastendruk
        7. Blz. 239 Belastingen
        8. Blz. 240 Toelichting belastingen
        9. Blz. 241 Bestemmingsheffingen
        10. Blz. 242 Afvalstoffenheffing
        11. Blz. 243 Toelichting ASH
        12. Blz. 244 Toelichting ASH2
        13. Blz. 245 Rioolheffing
        14. Blz. 246 Toelichting rioolheffing
        15. Blz. 247 Retributies/rechten
        16. Blz. 248 Begraafrechten
        17. Blz. 249 Marktgelden
        18. Blz. 250 Leges
        19. Blz. 251 Kwijtscheldingsbeleid
      5. Blz. 252 Weerstandsvermogen
        1. Blz. 253 Wat speelt er?
        2. Blz. 254 Wettelijk kader
        3. Blz. 255 Inventarisatie risico's
        4. Blz. 256 Toelichting op tabel
        5. Blz. 257 Inventarisatie weerstandscapaciteit
        6. Blz. 258 Relatie benodigde en beschikbare weerstandscapaciteit
        7. Blz. 259 Risicobeheersing
        8. Blz. 260 Kengetallen financiële positie
      6. Blz. 261 Verbonden partijen
        1. Blz. 262 Samenwerkingspartijen
        2. Blz. 263 Inleiding
        3. Blz. 264 Speerpunten
          1. Blz. 265 Gemeenschappelijke regelingen
            1. Blz. 266 8RHK ambassadeurs, Doetinchem.
            2. Blz. 267 Erfgoedcentrum Achterhoek en Liemers (ECAL), Doetinchem.
            3. Blz. 268 Fijnder, Oost Gelre.
            4. Blz. 269 GGD Noord- en Oost Gelderland, Apeldoorn.
            5. Blz. 270 Omgevingsdienst Achterhoek, Bronckhorst.
            6. Blz. 271 Stadsbank Oost Nederland, Enschede.
            7. Blz. 272 Veiligheidsregio Noord Oost Gelderland, Apeldoorn.
            8. Blz. 273 GBTwente, Hengelo
          2. Blz. 274 Overige verbonden partijen
            1. Blz. 275 Euregio.
          3. Blz. 276 Stichtingen en verenigingen
            1. Blz. 277 P10.
          4. Blz. 278 Vennootschappen en coöperaties
            1. Blz. 279 Agem Gemeentelijke Energie B.V..
            2. Blz. 280 Alliander N.V., Arnhem.
            3. Blz. 281 BNG Bank N.V., Den Haag.
            4. Blz. 282 Coöperatie Energieloket Achterhoek U.A.
            5. Blz. 283 Gebiedsonderneming Laarberg B.V., Oost Gelre.
            6. Blz. 284 Gebiedsonderneming Laarberg C.V., Oost Gelre.
            7. Blz. 285 Twence B.V., Hengelo.
            8. Blz. 286 Twente Milieu
            9. Blz. 287 Vitens N.V., Zwolle.
            10. Blz. 288 Leisurelands B.V., Arnhem
      7. Blz. 289 Financiering
        1. Blz. 290 Financiering
        2. Blz. 291 Inleiding
        3. Blz. 292 Ontwikkelingen
        4. Blz. 293 Verwachte liquiditeitsontwikkeling
        5. Blz. 294 Risicobeheer
        6. Blz. 295 Conclusie renterisiconorm
        7. Blz. 296 Koersrisico's
        8. Blz. 297 Kredietrisico's
        9. Blz. 298 Liquiditeitsrisico's
        10. Blz. 299 Valutarisico's
        11. Blz. 300 Rentelasten en baten
        12. Blz. 301 Rentebaten
      8. Blz. 302 Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 303 Onderhoud kapitaalgoederen
        2. Blz. 304 Inleiding
        3. Blz. 305 Riolering en water
        4. Blz. 306 Onderhouden van wegen
        5. Blz. 307 Wegen 2
        6. Blz. 308 Wegen 3
        7. Blz. 309 Wegen 4
        8. Blz. 310 Toelichting financiën wegen
        9. Blz. 311 Openbare verlichting
        10. Blz. 312 Groen en speelvoorzieningen
        11. Blz. 313 Onderhoud gebouwen
        12. Blz. 314 Gebouwen 2
      9. Blz. 315 Reserves en voorzieningen
        1. Blz. 316 Wat speelt er?
        2. Blz. 317 Overzicht reserves
        3. Blz. 318 Algemene reserve
        4. Blz. 319 Bestuurlijke claims
        5. Blz. 320 Egalisatiereserve investeringen
        6. Blz. 321 Egalisatiereserve bouwgrondexploitaties
        7. Blz. 322 Wegen
        8. Blz. 323 Onderwijshuisvesting
        9. Blz. 324 Sportvastgoed
        10. Blz. 325 Meerjarenoverzicht reserves
        11. Blz. 326 Voorzieningen
    4. Blz. 327 Bijlagen
      1. Blz. 328 Bijlage 1: Verplichte beleidsindicatoren
        1. Blz. 329 Toelichting
        2. Blz. 330 Passend wonen
        3. Blz. 331 Onze aantrekkelijke leefomgeving
        4. Blz. 332 Een toekomstbestendig Sociaal Domein
        5. Blz. 333 Werken en leren
        6. Blz. 334 Nieuwe energie
        7. Blz. 335 Sport en Cultuur bewegen je!
        8. Blz. 336 Veiligheid
        9. Blz. 337 Algemeen bestuur en Bedrijfsvoering
      2. Blz. 338 Bijlage 2: Overzicht subsidies
        1. Blz. 339 Toelichting
      3. Blz. 340 Bijlage 3: Investeringen 2026
        1. Blz. 341 Investeringen
    5. Activiteiten
    6. Zoeken
    7. Publicatie bijlagen
    8. Contact
    9. PrivacyStatement
    10. Sitemap