Plan maken en uitvoeren waarbij duidelijk is wat de strategie is, hoe promotie effectief kan worden ingezet en welke doelgroepen we daarmee bereiken.
Omschrijving (toelichting)
We hebben een projectplan gemaakt met een marsroute. Via het inwonerpanel hebben we onderzoek gedaan naar de identiteit en het profiel van Berkelland en een concept ‘Merkpaspoort’ gemaakt. Deze is getoetst in workshops voor B&W, Raad en Jongerenraad en interviews met ondernemers. We zijn nu halverwege de marsroute van het projectplan en werken nu aan een het strategisch actieplan voor de profilering van Berkelland (promotie, marketing, branding). Er is tot en met 2021 budget voor deze activiteit begroot. Daarna niet meer.
Kwaliteit (indicator)
Kwaliteit (toelichting)
Voor het project 'Positionering van Berkelland' is een marsroute uitgezet met als onderdelen: Identiteit, Positionering, Strategie en Organisatie
De onderdelen 'Identiteit' en 'Positionering' zijn opgenomen in het Merkpaspoort van Berkelland, dat de raad op 8 maart 2021 heeft vastgesteld. Op basis hiervan kan vervolgens het onderdeel 'Strategie' in een Merkroute worden beschreven. Dit is een strategisch actieplan om Berkelland voor Bewoners, Bedrijven en Bezoekers te profileren. De strategische keuzes kunnen worden gebruikt als bouwstenen voor verdere uitvoering in de volgende bestuursperiode.