Omschrijving (toelichting)

We hebben een projectplan gemaakt met een marsroute. Via het inwonerpanel hebben we onderzoek gedaan naar de identiteit en het profiel van Berkelland en een concept ‘Merkpaspoort’ gemaakt. Deze is getoetst in workshops voor B&W, Raad en Jongerenraad en interviews met ondernemers. We zijn nu halverwege de marsroute van het projectplan en werken nu aan een het strategisch actieplan voor de profilering van Berkelland (promotie, marketing, branding). Er is tot en met 2021 budget voor deze activiteit begroot. Daarna niet meer.

Kwaliteit (indicator)

-

Kwaliteit (label)
Jaarstukken 2020

Kwaliteit (toelichting)

We hebben een projectplan met een marsroute. Via het inwonerpanel hebben we onderzoek gedaan naar de identiteit en het profiel van Berkelland. Na toetsing in workshops voor panelleden, B&W, Raad, Jongerenraad en ondernemers is een ‘Merkpaspoort’ gemaakt en vastgesteld door B&W. Daarna hebben we ons gericht op de ‘Merkroute’ voor Berkelland. Hierin wordt gekeken naar de onderdelen strategie, positionering en organisatie. Hiervoor hebben deskresearch gedaan voor beleid, ontwikkelingen en invloed van de coronacrisis. We hebben gekeken welk effect dit heeft op de SWOT’s (sterkte/zwakte, kansen/bedreigingen) van de deelmarkten Bewoners, Bedrijven, Bezoekers. Er is afstemming geweest met de processen voor de omgevingsvisie, cultuurvisie en het toeristisch beleidsplan. Tevens is er weer een reeks interviews gehouden met stakeholders. We werken aan een strategie die past bij onze identiteit en formuleren daarvoor doelstellingen en scenario’s.

Merkpaspoort en Merkroute vormen gezamenlijk het strategisch actieplan voor de profilering van Berkelland (promotie, marketing, branding). Externe toetsing in workshops met inwoners en ondernemers heeft door de coronacrisis vertraging opgelopen. Het strategisch actieplan wordt in de loop van 2021 ter vaststelling voorgelegd.

Geld (indicator)

-

Geld (label)
Jaarstukken 2020

Geld (toelichting)

Er is tot en met 2021 budget voor deze activiteit begroot. Daarna niet meer.



Toelichting

G

Kwaliteit

We hebben een projectplan met een marsroute. Via het inwonerpanel hebben we onderzoek gedaan naar de identiteit en het profiel van Berkelland. Na toetsing in workshops voor panelleden, B&W, Raad, Jongerenraad en ondernemers is een ‘Merkpaspoort’ gemaakt en vastgesteld door B&W. Daarna hebben we ons gericht op de ‘Merkroute’ voor Berkelland. Hierin wordt gekeken naar de onderdelen strategie, positionering en organisatie. Hiervoor hebben deskresearch gedaan voor beleid, ontwikkelingen en invloed van de coronacrisis. We hebben gekeken welk effect dit heeft op de SWOT’s (sterkte/zwakte, kansen/bedreigingen) van de deelmarkten Bewoners, Bedrijven, Bezoekers. Er is afstemming geweest met de processen voor de omgevingsvisie, cultuurvisie en het toeristisch beleidsplan. Tevens is er weer een reeks interviews gehouden met stakeholders. We werken aan een strategie die past bij onze identiteit en formuleren daarvoor doelstellingen en scenario’s.

Merkpaspoort en Merkroute vormen gezamenlijk het strategisch actieplan voor de profilering van Berkelland (promotie, marketing, branding). Externe toetsing in workshops met inwoners en ondernemers heeft door de coronacrisis vertraging opgelopen. Het strategisch actieplan wordt in de loop van 2021 ter vaststelling voorgelegd.

G

Tijd

G

Geld