Omschrijving (toelichting)

Betrokkenheid, wat de BOA’s daadkrachtig uiten in hulp- en dienstverlening, zichtbaarheid, herkenbaarheid, bereikbaarheid en bekendheid.

• De BOA’s zijn goed zichtbaar en herkenbaar door een uniform en opvallende auto’s. Zijn het overgrote deel van hun werktijd aanwezig op straat: te voet, per fiets of auto.  
• De BOA’s zijn goed aanspreekbaar, zoeken zelf veelvuldig contact met inwoners, ondernemers en bezoekers door, ook als er geen problemen zijn. 
• De BOA's zijn via het algemene nummer van de gemeente bereikbaar voor inwoners, ondernemers en bezoekers. Zij weten de BOA’s makkelijk te vinden en nemen zelf contact met hen op . Ook worden de BOA’s aangestuurd door de politiemeldkamer. Bij kleine incidenten, maar ook bij onder andere reanimaties. Bij het doen van de diverse meldingen wordt vaak direct actie gevraagd van de BOA’s. Een indicator voor de kwaliteit van hun werk is het aantal herhaal meldingen dat gedaan wordt over een zelfde situatie en de wijze waarop inwoners en samenwerkingspartners kijken naar de inzet van de BOA’s.
• De BOA’s hebben een ijzersterk netwerk, onderhouden deze en bouwen het continu uit. Het betreft een jong, klein, flexibel en daadkrachtig team dat zich kenmerkt door een positieve hulpverlenende grondhouding. Zij staan altijd klaar voor inwoners en (externe) collega’s. Daarbij is handhaving een sluitstuk als andere interventies niet tot een oplossing hebben geleid. 

Kwaliteit (indicator)

G

Kwaliteit (toelichting)

Het hebben van een groot netwerk en goed contact met sleutelinformanten en -organisaties in een kern of wijk draagt bij aan het uitwisselen van kennis en informatie. Hierdoor kan iedere partner tot betere eindresultaten komen en kunnen problemen worden voorkomen of goed aangepakt.
Naast het wekelijkse casusoverleg sluiten de BOA’s minimaal eens per jaar aan bij een overleg van de verschillende ketenpartners en buurt/belangenverenigingen in hun rayon.

Geld (indicator)

--

Geld (toelichting)